Heffan Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Har en acer 5600 bærbar pc. I går kveld begynte problemet. Når jeg logger inn på windows, kommer alt opp og sånn. Men den stopper plutselig helt opp. Vil ikke reagere på noe. Prøvd å logge inn flere ganger, men ingenting skjer. Prøvd å logge inn med sikkerhetsmodus, men da blir skjermen bare svart, med sikkerhetsmodus stående i alle hjørnene. Fikk beskjed av en kamerat om å finne reset knappen, og prøve den.. Men den finner jeg jo selvfølgelig ikke! Har jeg noe annet valg enn å formatere hele skiten? Litt dumt det å, siden jeg har alt skolearbeidet mitt der.. Håper noen kan hjelpe.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det er flere ting du kan gjøre ... For det første, det går an å ta ut disken fra laptop'en og koble den til en vanlig PC med en overgang mellom 2.5" og 3.5" IDE-interface. (150,- hos Komplett), eller du kan putte den i et eksternt diskkabinett med USB-tilkobling (fra 250,-). Da burde du i hvert fall få tak i dataene dine, selv om systemet aldri klarer å starte opp fra den disken. Det går også an å gjøre noe som kalles "repair install". Du installerer på en måte over det systemet som ligger der, og i teorien vil du ende opp med et system som virker. I praksis kan det vel variere hvor vellykket det er, og uansett vil jeg vel påstå at du da ender opp med et system i en heller "uklar" tilstand. Men den virker kanskje lenge nok til at du kan få tatt backup av viktige data, osv. Etter en repair install tror jeg nok jeg ville ha reformattert og reinstallert systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå