Gå til innhold

Kollektivtrafikk inn til Oslo

spøkelse

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Oslo sentrum i morgen. Jeg kommer nordfra (E6) med bil. Hvor kan jeg parkere og ta kollektivtrafikk den siste biten inn til Oslo?

Grunnen til at jeg ikke vil kjøre helt inn, er at at jeg ikke har lyst til å betale for parkering (7-8 timer) og at jeg vil unngå køer på veiene.

Buss, lokaltog, T-bane?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal til Oslo sentrum i morgen. Jeg kommer nordfra (E6) med bil. Hvor kan jeg parkere og ta kollektivtrafikk den siste biten inn til Oslo?

Grunnen til at jeg ikke vil kjøre helt inn, er at at jeg ikke har lyst til å betale for parkering (7-8 timer) og at jeg vil unngå køer på veiene.

Buss, lokaltog, T-bane?

7698566[/snapback]

Du kan sikkert parkere på IKEA på Furuset og ta IKEA-bussen til byen. Den stopper vel utenfor universitetet på Karl Johan. Fordelen med bussen er at den er gratis, ulempen er at denne bussen ikke går før etter 10 en gang. Det går også en bussrute forbi, men jeg er usikker på hvilken.

Ellers er det plenti med plasser i sentrum tidlig om morgenen, litt avhengig av hvor du skal, og hvor tøff du er på lukeparkering.

Endret av enden
Lenke til kommentar
Det er kl 9.30 jeg skal være i byen. Parkering i sentrum er maks 2 eller 3 timer.

Kan godt stoppe ved Ikea, særlig hvis det er gratis parkering. Skal se etter buss nå, og gratisbuss tilbake.

Pendlerparkering krever vel månedskort eller noe sånt?

7701266[/snapback]

Nei, skal ikke gjøre det.. Pare å stå..

Lenke til kommentar
Du kan sikkert parkere på IKEA på Furuset og ta IKEA-bussen til byen. Den stopper vel utenfor universitetet på Karl Johan.

denne holdeplassen ble flyttet etter at de bygde om Karl Johan. Nå går den fra Plata.

Når det gjelder parkering på Ikea og slikt vet jeg ikke om dette er å anbefale. Jeg har jobbet på et annet senter og der filmet parkeringsvaktene alle de parkerte bilene med jevne mellomrom og gav bot til de som hadde stått der for lenge. så tror det bør finnes bedre alternativer enn å parkere på Ikea eller tilsvarende kjøpesenter.

Hva med å parkere i Lillestrøm og ta toget inn til Oslo? det toget bruker ganske kort tid. i smågatene rundt Varemessen er det mulighet for å finne gratis parkering også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...