SchmucK Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) heisann alle:) vi er en gutte gjeng på 7stk som har kjøpt oss en volkswagen caravelle 88 modell 2,1L bensin med automatgir. nå rett før nyttår så var jeg ute for å ta en liten tur da plutselig giren begynte å bli litt rar. Det vil si at jeg ikke klarte å få den i revers, men det fungerte fremover. Jeg kjørte hjem, og da jeg stanset bilen utfor huset, og skulle skrue på igjen, funket verken giren i drive, revers eller noe. Den sto bom fast på parkering. Etter litt skubbing i den klarte vi å få den i nøytral, slik at vi fikk parkert den inntil veien. Nå fungerer bare giren i parkering eller nøytral. Og vi har hatt 2stk mekanikere som har komt frem til at tingene under bilen virker som de skal. Er det da selve girkassen det er noe gale med? De som hadde bilen før oss, skiftet ut girkassen med en "ny" brukt. Så det er rart at den skal ha streiket på under et år? Blir vi da nødt til å kjøpe en ny girkasse? tenker da selvfølgelig på brukt, og vil det koste mye å få denne montert på et verksted? Endret 11. januar 2007 av SchmucK Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 heisann alle:) vi er en gutte gjeng på 7stk som har kjøpt oss en volkswagen caravelle 88 modell 2,1L bensin med automatgir. nå rett før nyttår så var jeg ute for å ta en liten tur da plutselig giren begynte å bli litt rar. Det vil si at jeg ikke klarte å få den i revers, men det fungerte fremover. Jeg kjørte hjem, og da jeg stanset bilen utfor huset, og skulle skrue på igjen, funket verken giren i drive, revers eller noe. Den sto bom fast på parkering. Etter litt skubbing i den klarte vi å få den i nøytral, slik at vi fikk parkert den inntil veien. Nå fungerer bare giren i parkering eller nøytral. Og vi har hatt 2stk mekanikere som har komt frem til at tingene under bilen virker som de skal. Er det da selve girkassen det er noe gale med? De som hadde bilen før oss, skiftet ut girkassen med en "ny" brukt. Så det er rart at den skal ha streiket på under et år? Blir vi da nødt til å kjøpe en ny girkasse? tenker da selvfølgelig på brukt, og vil det koste mye å få denne montert på et verksted? 7698493[/snapback] Har dere prøvd på noen av WW forumene? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Kan være noe feil på sensorer, sikringer, eller annet ekktrisk tilknyttet kassen. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ikke noe med spaken å gjøre? Sjekket om det er noen hindringer? Lenke til kommentar
joka Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 hvis caravellen har samme system som passat så: sjekk sikringa / bremselysbrytern.. du må holde bremsa inne for å få den ut av park, en elektrisk sperre på girspaken som må ha strøm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Mange automatkasser er bygd opp slik at reversen er det første som ikke virker ved for lite olje, har du sjekket dette? Hvis det ikke er gearoverføringer er det kassa som er problemet, siden dette har blitt ett standard problem så kanskje dere kunne få tak i noen som liker å skru å kanskje bygge om til manuell. dette for du billigst ved kjøp av delebil. Lenke til kommentar
SchmucK Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2007 takker =) skal ut å sjekke sikring nå, hadde faktisk et tilfelle av at bilen ikke ville starte tidligere, og da var det hoved sikringen bak som var gåen, så det kan jo være en mulighet for at det er den ellers er dette en russebil, så vi tror ikke at vi gidder legge pengene å tiden inn i å bygge den om til manuell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå