Hammerdown Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei. Her om dagen fikk jeg mitt splitter nye Canon 400d. Neste dag gikk jeg ut for å ta bilder, når jeg kom inn igjen satte jeg meg ned og tok kamera mot lyset, så jeg to passe store svarte flekker(sikkert støv). Jeg trodde det bare var glasset ved søkeren, men det var det ikke. Linsa var det heller ikke, jeg byttet til 2 forskjellige og det var der fortsatt. Jeg prøvde og se om det var noe inne i speilet men kunne ikke se noe på det første, antakentlighvis er det det speilet oppunder kamera. Blåste der, men dette hjalp ikke, det kom bare mer rusk der. Rusket synes ikke på bilder, bare i søkeren! Hva burde jeg gjøre? Er ekstremt kjipt i og med at kamera er 2 dager gammelt. Burde jeg dra til fotobutikk for hjelp? Mhv Hammerdown.. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Syns abssolutt du burde dra tilbake til butikken,ihvertfall siden kamerat er 2 dager gammelt. Hvor kjøpte du det? Lenke til kommentar
Hammerdown Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Bestilte kameraet: Komplett.no Har sendt mail, men fikk svar at jeg måtte ta kontakt med Canon. Lenke til kommentar
Hammerdown Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Tar gjerne imot flere tips! Lenke til kommentar
pederk Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Du har støv på mattskiva. Du kan prøve å fjerne det med et blåseklyster. Fås kjøpt på apotek til rundt femtilappen. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Trodde det var støvfjerning på denne men det viser jo at denne funksjonen trolig er mer en salgsgimic en noe som faktisk hjelper. Ja, jeg vet det bare er på brikken... Vi har to speilreflex på jobben Canon 20D og 400D. 20D er snart 2 år og har aldri hat problem med støv. 400D'n har fått støv på brikken etter kun få mnd's bruk Kan vær tilfeldigheter men.... Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Kontakt Canon Norge,regner med at dette går på garantien på kameraet ditt. Få det fikset slik at du blir ordentlig fornøyd med kjøpet ditt. Redigert: Canon Norge Support Endret 11. januar 2007 av naits81 Lenke til kommentar
Hammerdown Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Takk for hjelp, det blir nok til at jeg sender mail til canon. Lenke til kommentar
decoy Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Trodde det var støvfjerning på denne men det viser jo at denne funksjonen trolig er mer en salgsgimic en noe som faktisk hjelper. Ja, jeg vet det bare er på brikken... Vi har to speilreflex på jobben Canon 20D og 400D. 20D er snart 2 år og har aldri hat problem med støv. 400D'n har fått støv på brikken etter kun få mnd's bruk Kan vær tilfeldigheter men.... 7699897[/snapback] Hva er poenget ditt, når du åpenbart vet at 400D sin støvfjerning kun er på brikken? Trådstarter sier jo at støvkornene ikke vises på bildet, men kun i søkeren. Men til trådstarter: Har du forsøkt å ta bilder med liten blenderåpning (typisk f/22)? Jeg har en ekstremt skitten sensor, men når jeg har stor åpning (f/2.8), så vises det ikke. Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Da jeg fikk mitt Canon eos 400d forgje uke, så hadde jeg et liknende broblem. Mellom alle fokuspunktene så var det en ekstra prikk, så ut som et stort støvkorn eller noe sånt. Jeg dro til Lefdal og lurte på om de viste hva det var, man de hadde fryktelig lite peiling på kameraer. Jeg endte opp med nytt camera, men det var fordi ingen ting funket på det. Støv funksjonen virket ikke, fikk bare error 99 feil og blitzen fyrte seg veldig sjelden av. Men nå har jeg nytt kamera og alt funker strålende, fikk nok en feil produksjon først jeg! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Bestilte kameraet: Komplett.no Har sendt mail, men fikk svar at jeg måtte ta kontakt med Canon. 7698312[/snapback] Tull. Komplett har plikt til å hjelpe deg. De prøver bare å fraskrive seg ansvar, lik mange andre nettbutikker. Men det vil antakeligvis være raskere for deg å kontakte Canon direkte, så sparer du tid på postgang til og fra Komplett. Lenke til kommentar
Hammerdown Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Takk for hjelp her. decoy: Har ikke gjort dette, skal gjøres;) Mats A: Du hadde akkurat kjøpt 400d du også.. Hva gjorde du? Kjøpte du nytt kamera? eller kontaktet du Canon og fikk et nytt 400d tilbake? Vet noen om jeg krever reperasjon eller nytt kamera når slikt skjer? Lenke til kommentar
pederk Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Krev å få det du betalte for: et fungerende 400D. Vanligvis vil de vel prøve å reparere før de gir deg nytt. Du skal gå til forhandleren såvidt jeg vet. Det er mange rundt omkring i forumet som jobber på fotobutikker og kan gi deg mer presise svar. Lenke til kommentar
T2 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Bestilte kameraet: Komplett.no Har sendt mail, men fikk svar at jeg måtte ta kontakt med Canon. 7698312[/snapback] Da lukter det angrefrist! Lenke til kommentar
Hammerdown Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Ja, dette er vell også et alternativ.. Men har jo brukt kameraet og tatt rundt 500 bilder, vet ikke om det har noe å si? Noen som vet? Endret 13. januar 2007 av Hammerdown Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Det skal vel sendes tilbake i samme stand som da du fikk det, med komplett innpakning, og ikke være preget av bruk. Er skeptisk til å handle slikt utstyr fra komplett.no og generelt andre nettbutikker som ikke spesialiserer seg -litt- på foto og video-produkter engang. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ja, dette er vell også et alternativ.. Men har jo brukt kameraet og tatt rundt 500 bilder, vet ikke om det har noe å si? Noen som vet? 7714776[/snapback] Har du tatt et bilde så er det tatt i bruk og du har spolert angrerett hvis du handler hos MPX. Det er deres def av "ikke tilnærmet samme tilstand". Interessant å høre hva Komplett mener. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Trodde det var støvfjerning på denne men det viser jo at denne funksjonen trolig er mer en salgsgimic en noe som faktisk hjelper. Ja, jeg vet det bare er på brikken... Vi har to speilreflex på jobben Canon 20D og 400D. 20D er snart 2 år og har aldri hat problem med støv. 400D'n har fått støv på brikken etter kun få mnd's bruk Kan vær tilfeldigheter men.... 7699897[/snapback] Hva er poenget ditt, når du åpenbart vet at 400D sin støvfjerning kun er på brikken? Trådstarter sier jo at støvkornene ikke vises på bildet, men kun i søkeren. Men til trådstarter: Har du forsøkt å ta bilder med liten blenderåpning (typisk f/22)? Jeg har en ekstremt skitten sensor, men når jeg har stor åpning (f/2.8), så vises det ikke. 7707633[/snapback] Mitt poeng ar at støv på speil eller mattskive er minst like irriterende som støv på brikken og her er de ingen som har såkalt støvfjerning. Kjøpte et objektiv av en pressfotograf i går og han brukte "sensorsweeper" på brikken minst i gang i mnd. Han hadde ingen tro på disse automatiske støvfjerne greiene. Legg merke til at det bare er low end speilreflexs som har det, ikke kamera for proffene de som virkelig har bruk for det..... Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Mats A: Du hadde akkurat kjøpt 400d du også.. Hva gjorde du? Kjøpte du nytt kamera? eller kontaktet du Canon og fikk et nytt 400d tilbake? Jeg bestilte kameraet fra Lefdal på internett. Da jeg fikk det så var det ødelagt. Da dro jeg til en Lefdal butikk og forklarte dem situasjonen, de skjønte absolutt ingenting, men jeg sa at det var ødelagt og nektet da de sa at det måtte inn på reparasjon. Så jeg fikk et helt nytt kamera Lenke til kommentar
Hammerdown Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Ok Når det gjelder kameraet mitt, så skal det inn på reparasjon hos Canon. Fikk fikset det idag. Er det noen her som føler at 400d sine bilder blir noe mørke? Jeg føler det nemmlig litt sånn, men det er kanskje fordi jeg har vært vant med 350D. Jeg vet ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå