Programvare Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Heisann! Jeg trenger en god del negative, eller positive sanger til et skoleprosjekt. Jeg liker best Rock, Metall, o.l ... Liker ikke Techno/trance greier. Takker og bukker for hjelp Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg må minne alle som skal svare her på: 4. Rene telletråder ("Hva hører du på nå?") er forbudt.Poster i tråder av type "Hvilket punkband liker du best" skal være begrunnet. De som ikke begrunner svarene sine vil få postene slettet. Ved gjentatte regelbrudd vil det bli utdelt advarsler. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Heisann! Jeg trenger en god del negative, eller positive sanger til et skoleprosjekt. Jeg liker best Rock, Metall, o.l ... Liker ikke Techno/trance greier. Takker og bukker for hjelp 7698003[/snapback] Er det bare jeg som ikke helt skjønner? Vill du ha veldig glade låter eller veldig triste låter? Hvis du vill ha litt låter så synes jeg tidlig Beatles passer bra, She Loves You, Twist and Shout Endret 11. januar 2007 av Sebbe Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Heisann! Jeg trenger en god del negative, eller positive sanger til et skoleprosjekt. Jeg liker best Rock, Metall, o.l ... Liker ikke Techno/trance greier. Takker og bukker for hjelp 7698003[/snapback] Er det bare jeg som ikke helt skjønner? Vill du ha veldig glade låter eller veldig triste låter? Hvis du vill ha litt låter så synes jeg tidlig Beatles passer bra, She Loves You, Twist and Shout 7698076[/snapback] Du har misforstått litt. Poenget var å finne veldig negative, eller positive sanger. F.eks en om Krig og død, Eller en glad sang om kvinne og en mann som har funnet lykken med kjærlighet eller no lignenede tull Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Rotting Christ - A Dead Poem. Ganske negativ tekst. Stemningsfull sang syns jeg. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Focus tomorrow`s horizonSorrow means no future Cover my face With my guilty hands It`s the season the trees die The birds don`t sing anymore The rivers never come back Nature dies out This tragic future destinied to hurt never heal What end can save me What good gives me an end Nothing is innocent Nothing is fair I keep wondering How did I end up like this First passion Now is lost A dramatic dead story I killed all I have My sadness is Translated into madness I spell meaningless words A poem for sorrow and death Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Veldig trist: Rammstein - Stirb Nicht vor Mir(oversatt = ikke dø før jeg gjør det) Har selv oversatt teksten en gang i verden og her er den. Husk at den er "løst oversatt" med en slant personlig tolkning. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Natten åpner sitt fangBarnet kalles ensomhet Det er kaldt, men regner ikke Jeg gråter stille ut i tiden Jeg vet ikke hva du heter Men jeg vet du finnes Jeg vet at noen ganger Er det en mulighet for at noen elsker meg Han kommer til meg hver natt Ingen ord gjenstår å si Med hans hånd rundt nakken min Jeg lukker øynene og mister bevisstheten Jeg vet ikke hvem han er I drømmene mine eksisterer han Hans lidenskap er et kyss Og jeg kan ikke motstå Jeg venter her Ikke dø før jeg gjør det Jeg venter her Ikke dø før jeg gjør det Jeg vet ikke hvem du er Jeg vet at du eksisterer Ikke dø fra meg Noen ganger virker kjærlighet så vanskelig Jeg venter her Din kjærlighet kan jeg ikke avvise Jeg venter her Alle husene er dekket med snø I vinduene brenner et stearinlys Der ligger de stille Og jeg.. Jeg venter på deg Jeg venter her Ikke dø før jeg gjør det Jeg venter her Ikke dø fra meg Jeg vet ikke hvem du er Jeg vet du eksisterer Ikke dø Noen ganger virker kjærlighet så vanskelig Jeg venter her Din kjærlighet kan jeg ikke avvise Lenke til kommentar
Yuri555 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Slipknot - People=Shit ( Nu-metal ) Forteller hvordan vi mennesker ødleger jorden , med krig , dreping , vold osv osv. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Her er vel Anathema - One last Goodbye et obligatorisk svar. Sangen handler om moren til to av bandmedlemenes død etter å ha vært syk i lang tid. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Alt Lys er svunnet hen - Dimmu Borgir, dyster negativ stemmning. Tears in Heaven av Eric Clapton. Endret 11. januar 2007 av Sebbe Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Terry Jacks - Seasons in the sun må være mitt forslag til triste greier. En ung mann som tar farvell med hele familien sin fordi han skal dø. Hvorfor er det noe diskusjon om, men teorier er dødelig sykdom, selvmord eller visshet om at han skal til krigen for å dø. Av store hits tror jeg denne er en av de mer depressive. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Seasons In The Sun( Terry Jacks ) Goodbye to you my trusted friend We've known each other since we were nine or ten Together we climbed hills and trees Learned of love and A B C's Skinned our hearts and skinned our knees. Goodbye my friend it's hard to die When all the birds are singing in the sky Now that the spring is in the air Pretty girls are everywhere Think of me and I'll be there We had joy we had fun We had seasons in the sun But the hills that we climbed were just seasons Out of time...... Goodbye Papa please pray for me I was the black sheep of the family You tried to teach me right from wrong Too much wine and too much song Wonder how I got along. Goodbye Papa its hard to die When all the birds are singing in the sky Now that the spring is in the air Little children everywhere When you see them I'll be there. We had joy we had fun We had seasons in the sun But the wine and the song like the seasons Have all gone. We had joy we had fun We had seasons in the sun But the wine and the song like the seasons Have all gone. Goodbye Michelle my little one You gave me love and helped me find the sun And every time that I was down You would always come around And get my feet back on the ground. Goodbye Michelle it's hard to die When all the birds are singing in the sky Now that the spring is in the air With the flowers everywhere I wish that we could both be there We had joy we had fun We had seasons in the sun But the stars we could reach Were just starfish on the beach We had joy we had fun We had seasons in the sun But the stars we could reach Were just starfish on the beach We had joy we had fun We had seasons in the sun But the wine and the song like the seasons Have all gone All our lives we had fun We had seasons in the sun But the hills that we climbed were just seasons Out of time...... We had joy we had fun We had seasons in the sun Endret 11. januar 2007 av Ekko Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Tears in Heaven av Eric Clapton. 7699579[/snapback] Blir ikke stort tristere enn det. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Tears in Heaven av Eric Clapton. 7699579[/snapback] Blir ikke stort tristere enn det. 7700562[/snapback] Enig der, spesielt når man tenker på historien bak. --- Mine bidrag: Elton John - Someone's Final Song Handler om en som dør i det han skriver et dikt/sang, og at dette blir hans siste. Småtrist... Elton John - Ticking Handler om et "englebarn", flink på skolen, gjort alt han blir bedt om hjemme etc., men som kanskje egentlig ikke har det så godt. Så en dag klikker det for han, og han går inn i en bar og tar livet av fjorten mennesker før han blir skutt av politiet. Gjennom hele sangen prøve moren å legge mer og mer (til slutt all) skyld på gutten, mens det sannsynligvis kan legges på henne selv. Ikke en sann historie, men kunne nok vært det. Det er ikke urealistisk. New Found Glory - Sonny Les teksten: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor I'm sorry I heard about the bad news today A crowd of people around you Telling you it's okay And everything happens for a reason When you lose a part of your self To somebody you know It takes a lot to let go Every breath that you remember Pictures fade away but memory is forever An empty chair at all the tables And I'll be seeing you when all my days boil down But it's better where you're going anyway I'm sorry I heard about the bad news today It's really hard to get through Tough times and long days But it really just depends on the season For now we'll say goodbye We know it's not the last time I've lost the best part of my day But it's better where you're going anyway This is the last thing I will remember It's better where you're going anyway Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Vil tro du ser på negavite sanger som enten triste eller aggressive. - Johnny Cash - Hurt er en trist sang, veldig rolig. - Kamelot - Don't You Cry er og en trist sang. Den er rolig. - Vamp - Ein gång - Trist norsk sang. Handler om død. - Marilyn Manson - Use Your Fist And Not Your Mouth - Forholdsvis hissig sang. - Sentenced - Excuse Me While I Kill Myself - Fin litt suicidal sang. Av positive sanger har vi f.eks: - Dreamtale - Memories of Time Powermetall av den litt hyperaktive typen - Mew - The Zookeeper's Boy Litt rolig, men veldig lystig stemme merkelig, ble jo en del færre positive enn negative sanger der. Håper ihvertfall skoleprosjektet ditt går bra! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Vel. Bare for å pirke. Det var jo Nine Inch Nails som laget låta Hurt. Cash covret den. Men tilbake til topic. Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama og You Got That Right er to låter som får meg til å smile. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Synes det mangler litt happysanger her, for å slenge ut noen: 2 happysanger fra et ellers melankolsk band: Counting Crows - Hard Candy Counting Crows - Accidentaly in love The Foundations - Build Me Up Buttercup (mener det er denne alle mimer til på slutten av "alle elsker mary"?) Jimmy Soul - If you wanna be happy (for the rest of your life, never make a pretty woman your wife)(også brukt i film (my best friends wedding?)) The Cure - Friday I'm in love Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 William Elliott Whitmores diskografi består stort sett av meget gode bånntriste bluegrass-låter. Lenke til kommentar
catolap Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Dia Psalma - Höstmåne fortjener en plass her. Ikke akkurat noen happy sang. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det var en gång en kvinna och en man,som länge hade drömt om ett barn. Men när barnet aldrig kom, så tröstade sig dom. Vår familj får nog vänta ett tag, familjen får nog vänta ett tag. Dom längta' till att få bli mor och far, alla barnkläder som dom hade spart. Dom försökte i flera år, det blev alltid som igår. Men vår tur kommer nog snart, ja vår tur kommer nog snart. Så en dag äntligen var det nåt som hade hänt. Hon gick till läkaren, det var som hon hade känt, hon var med barn. Hon sprang så fort att tårarna rann, nu skulle hon berätta för sin man. Men ett brev var allt hon såg, från han som i bäcken låg. Det är bäst att du hittar någon ann. Jag önskar att du hittar nån som kan. Ja det är bäst att du hittar någon ann. Jag önskar att du hittar nån som kan. En meget bra sang forøvrig. Lenke til kommentar
Tze Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Positiv: Clawfinger - Biggest and the best Stort mer breial og ovenpå sang skal man lete en stund etter. (Om man ser bort fra den "svakt" ironiske teksten og videoen og tar alt for god fisk ) Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Godsmack - I Fucking Hate You Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For everything you do I'd like to swallow you And everyday I'm gonna blame you Even if you justify Every fucking bullshit lie It only makes me want to break you You pull me down And you crucify my name You make me insane It's broken now Don't ever look my way Don't even think I'm playin' 'Cause I fucking hate you You're such a liar I love to hate you You're all the same to me When you repeatdly Take advantage of me The only thought I get of you sickens me Everybody knows your fake You're everything I fucking hate And I'm everything that you could never be You pull me down And you crucify my name You make me insane It's broken now Don't ever look my way Don't even think I'm playin' 'Cause I fucking hate you You're such a liar I love to hate you You're all the same to me I fucking you hate you You're such a liar And I'd love to hate you You're all the same to me (Fuck you) (Fuck you) (Fuck you) You pull me down And you crucify my name You make me insane It's broken now Don't ever look my way Don't even think I'm playin' 'Cause I fucking hate you You're such a liar And I love to hate you You're all the same to me And I fucking hate you You're such a liar I love to hate you You're all the same to me Fuck you (fuck you) Fuck you (fuck you) Fuck you (fuck you) Fuck you (fuck you) Dette er vel i grunn en god "hatsang" og tør påstå at den er veldig negativ. I tillegg så er den helt grei å høre på Lenke til kommentar
oOF Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Curtis Mayfield - Move on up Sjekk ut G.G. Allin om du vil ha negative sanger, mannen var sprøyte gal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå