Gå til innhold

Feil språk på Windows i PC fra Dell

Anbefalte innlegg

Bestilte en PC fra Dell til jobben. Jeg klikket meg dell.no -> bedrift og valgte PC'en der. Når jeg kom til OS hadde jeg kun ett valg "Genuine Windows XP Professional SP2 (Media included)"

Jeg tenkte som så at siden jeg har klikket meg inn på bedrift, språk står ikke spesifisert, og teksten stod på engelsk, at jeg her muligens fikk engelsk versjon av windows - eller i verste fall flere CD'er (kun én nøkkel selvsagt).

Når jeg fikk PC'en viste det jo seg selvsagt at det var NORSK windows. Siden jeg er avhengig av Engelsk, blant annet pga software, er jo dette et problem for meg.

Jeg kontakter Dell, men får til svar at siden jeg er bedriftskunde får jeg ikke byttet. :roll:

Én ting er at dette er dårlig kundebehandling, men en annen ting er hvorvidt det er lovlig - da jeg aldri har bestilt norsk windows. Jeg bestilte jo "Genuine Windows XP Professional SP2 (Media included)".

Noen som vet hva jeg har krav på?

Og hvor ille er det å låne en CD fra noen andre, og installere med CD-key'en som fulgte med PC'en min? Vil en engelsk utgave kunne aktiveres med norsk key?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme problem fikk jeg da jeg bestilte Dell bærbar til jobben for et par måneder siden. En annen bekjent av meg opplevde også det samme hos Dell. Det er litt sløvt at en ikke får det (iallefall tror) en bestiller, men jeg har latt det bero enn så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...