h3nRIk Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hallo! Den gamle stasjonære pc`en skal skiftes ut, men har lyst til å vente til Vista. En god løsning fant jeg ut, var å bruke den bærbare som en stasjonær. Vil gjerne bruke ekstern skjerm, og sette lappen på en hylle etc. Jeg lurer på: - Kan jeg lukke skjermen på lappen, og bruke bare den eksterne? - Skjønner maskina selv at den har fått en ny skjerm? - Hva trengs av kabler, programvare etc.? - Er det samme prinsippet som ved prosjektor, du trykker f. eks fn og 4? Tusen takk for svar! Mvh. Henrik Lenke til kommentar
erlend92 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei! Har akkurat samme opplegget... Eller bruker tv en hele tida. - Du kan fint lukke laptop skjermen uten at noe skjer.... - Du må gå inn på display properties og skru på ekstern skjerm for at laptopen skal registrere den... Det går på to sek... - Kabler avhenger av hva slags innganger du har på skjermen og laptopen din. Selv bruker jeg Vga som fungerer kjempebra... Bra display og ingen problemer! - Prosjekter har jeg ingen erfaring med så kan ikke svare på det... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 du må vell også skru av at maskinen skal gå i ventemondus når du lukker den Lenke til kommentar
ventle Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Å koble til en prosjektor eller en ekstern skjerm er for laptopen sin del akkurat det samme. Det er ingen problemer med den løsningen du har tenkt deg. Lenke til kommentar
h3nRIk Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Tusen takk for kjappe svar! Hilsen Henrik Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Vel, jeg vil ikke si det er uproblematisk. De fleste bærbare "puster" gjennom tastaturet, og varmegjennomgangen vil da bli mindre (heller ikke noe sunt for lcd-panelet). Hvor vidt dette har noe mye å si varierer fra modell til modell. Lenke til kommentar
joschram Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hvis pc'en skal brukes mye sammenlukket ville jeg valgt en laptop som har docking-muligheter. Fordi da har produsenten konstruert maskinen for at den skal tåle å stå på lenge med skjermen lukket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå