enokg84 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) hei.. god dag i stuene i de norske hjem;D jeg har vurdert å kjøpe Sapphire X1650 AGP, men nå vil jeg heller kjøpe Sapphire X1950 AGP, siden dette kortet har bedre ytelse. * er det egentlig noen vits å kjøpe et 512 mb kort til denne pcen?(AOPEN 533U2,P4 2,0Ghz,1500 RAM PC 2700, 2 stk HD WD 30 og 20 GB, 2 stk cd/dvdrom) eller vil det bare bli en flaskehals? * og har det noe å si på ytelsen at jeg bare har 4X og ikke 8X AGP *vil maskinen min ha nok watt(400W PSU) til å kjøre et slikt skjermkort *hvilket av de førstnevnte kortene er det vits å investere i? * vet noen hvor mye WATT x1650 kortet trekker? *trekker skjermkort med mer MB mer WATT? *hva er best av et 512 MB kort eller et 256 MB kort med lik Ram(GDDR3) * kan noen fortelle meg de største forskjellene mellom DDR, DDR2,GDDR3 og GDDR4? vet noen av spørsmålene er teite og at jeg sikkert kunne funnet svar på dem ved å leite timeshvis på nettet, men det gadd jeg ikke...takk for alle svar.. Endret 11. januar 2007 av enokg84 Lenke til kommentar
enokg84 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 fikk jo ingen svar, tross mange brukere..hvordan er dette mulig? trodde dette var et forum der man fikk svar på sine spørsmål...jaja har nå kjøpt X1950 AGP 512 Ram uansett..2006 kr inkl. frakt fra pcutstyr.no Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 fikk jo ingen svar, tross mange brukere..hvordan er dette mulig? trodde dette var et forum der man fikk svar på sine spørsmål...jaja har nå kjøpt X1950 AGP 512 Ram uansett..2006 kr inkl. frakt fra pcutstyr.no 7704678[/snapback] Er vel relativ liten forskjell mellom 4x agp og 8x agp. Trur det er minimalt man har fått ut av den oppgraderingen. Da er heller overgangen til pci-e større. Har selv geforce 7600gt og 340w chieftec og det fungerer fint fint sammen med en voltmoddet barton.. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Hmm.... Vil nok bli en liten flaskehals den maskinen ja. Men hvor stor flaskehals den blir er ikke godt og si. Hadde jeg vært deg hadde jeg godt for et billigere AGP kort. Siden du har såpass svak maskin er det ikke lurt å bruke for mye på et AGP skjermkort. Er jo ikke sikkert du får utnyttet et X1950Pro skikkelig. Se heller etter et billig 7600GS eller GT. Edit: Hvis du bare har 512MB RAM i maskinen så kommer iallefall det til å bli en flaskehals. Du bør minimum ha 1024MB. Men som sagt, ikke bruk for mye penger på et AGP skjermkort når du har såpass svak plattform/CPU. Så kan du heller bruke penger til å oppgradere hele maskinen på et senere tidspunkt. Endret 12. januar 2007 av OcMax Lenke til kommentar
enokg84 Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Hmm.... Vil nok bli en liten flaskehals den maskinen ja. Men hvor stor flaskehals den blir er ikke godt og si. Hadde jeg vært deg hadde jeg godt for et billigere AGP kort. Siden du har såpass svak maskin er det ikke lurt å bruke for mye på et AGP skjermkort. Er jo ikke sikkert du får utnyttet et X1950Pro skikkelig. Se heller etter et billig 7600GS eller GT. Edit: Hvis du bare har 512MB RAM i maskinen så kommer iallefall det til å bli en flaskehals. Du bør minimum ha 1024MB. Men som sagt, ikke bruk for mye penger på et AGP skjermkort når du har såpass svak plattform/CPU. Så kan du heller bruke penger til å oppgradere hele maskinen på et senere tidspunkt. 7705091[/snapback] takk for svarene folkens:D ja sant dette...pcutstyr var sein med leveringen, så har sendt inn en avbestilling.. jeg skal få meg 1024 ram til, så da får jeg 1500 ram..det må vel være nok..noen sier at 1950 pro bruker mye cpu..det hadde vært kjipt for meg. det som er så dumt med å kjøpe helt ny er at da m¨å man installere alt på nytt..ikke særlig gøy... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Du ville vært en god del CPU-begrenset med en 2 GHz P4 og en X1950 Pro. Du kan gjøre opp for det ved å spille i høye oppløsninger da. Hadde nok vært lurere å få en kjappere CPU og mer RAM inn i boksen før du kjøper et kraftig grafikkort som X1950 Pro. Selv min CPU (P4 klokket til 3.5 GHz) setter begrensinger for mitt 1950 Pro-kort. Lenke til kommentar
enokg84 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Du ville vært en god del CPU-begrenset med en 2 GHz P4 og en X1950 Pro. Du kan gjøre opp for det ved å spille i høye oppløsninger da. Hadde nok vært lurere å få en kjappere CPU og mer RAM inn i boksen før du kjøper et kraftig grafikkort som X1950 Pro. Selv min CPU (P4 klokket til 3.5 GHz) setter begrensinger for mitt 1950 Pro-kort. 7747075[/snapback] okey..det er greit å vite:) jeg lurte også på hvor stor forskjell det er på hovedkort med f.eks. nforce 4. i forhold til nforce 5..osv. er dette en intergrerte deler som gjør selve skjermkortet raskere? eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå