sierra1993 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvordan er det og sette inn en 2 liter gti motor i en 90 mod passat 1.8 i er det noen ombygging eller passaer den rett inn uten noe som helst Lenke til kommentar
joka Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 hvilken 1.8 har du? (motorkode) 2.0 er i to utgaver i 1990. 115 og 136 hk (kode: 2E og 9A) Lenke til kommentar
sierra1993 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Det er 1990 115 hk 1.8 liter Lenke til kommentar
sierra1993 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 motoren som står i bilen min nå er en 1.8 112 hk så kan jeg få tak i en gti 2.0 liter som jeg tenkte og sette i det er en 136 hk 1990 mod Lenke til kommentar
joka Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) 2,0 136 hk er en 9A motor, motoren har bosch KE-motronic innsprøytning. jeg har selv en passat med en slik motor og kan vel prøve å hjelpe deg. du trenger komplett motor med innsprøtinga og det elektriske + hjernen. du må muligens og bytte bensintanken, 9A motoren har 2 bensinpumper, en i tanken og en utenfor. KE-motronic skal ha ca 5 bar. passat med den motoren har ikke speedometerwire den har elektrisk speedometer, egentlig ikke så viktig men hjernen får signaler fra giveren på gearkassen, og kan oppføre seg litt rart hvis den ikke er der. du bør og sjekke om fremste delen av eksosrøret er likt, samme gjelder lambda sonden. selv om du ikke har katalysator så må lambdasonden være der. KE-motronic har ikke noen "modul" til den elektroniske tenningen, den er innebygd i hjernen. (K-jetronic og KE-jetronic har separat "modul") 9A motoren har ikke nippel i innsugingsrøret til vakuumslangen til bremseforsterkeren. dette er fordi passat med 9Amotor har elektrisk bremseforsterking. en slik nippel kan du sette i selv men du må ta av innsugingsrøret slik at du ikke får metallspon inn i motoren skulle det være noe du lurer på bare spør, jeg kan og ta bilder om du trenger. edit.. glemte kansje det viktigste. hvilke bremser er det på bilen din? passat 9A har skiver på alle hjul (ventilert foran), noe som også kreves for å få bilen godkjent med 9A motor Endret 16. januar 2007 av joka Lenke til kommentar
sierra1993 Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Takker for svar skal sjekke litt opp ang den andre motoren hva som følger med til den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå