Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Vi bruker som en standard policy i AD at alle standard maskiner(OU) skal få kjørt ut Adobe Reader. Nå har vi inne 7.0.8, men jeg ser at 7.0.9 er kommet ut også lese jeg noe om noen sikkerhetshull. Så jeg lurte på om noen av dere kunne vært behjelpelig med å finne .msi filen til denne versjonen.

Har sett overalt etter den.

Altså versjon 7.0.9 av Adobe Reader som .MSI-fil(Microsoft Installer).

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Du kan også be om redistributable fra Adobe's sider. Du må da registere deg / søke om å få lov. Denne er bedre å bruke, da du får mer kontroll over hva som skjer (ikke toolbars og snarveier overalt).

Forøvrig er det kommet nyere Reader nuh.

Lenke til kommentar
Du kan også be om redistributable fra Adobe's sider. Du må da registere deg / søke om å få lov. Denne er bedre å bruke, da du får mer kontroll over hva som skjer (ikke toolbars og snarveier overalt).

Forøvrig er det kommet nyere Reader nuh.

7724702[/snapback]

Takk for hjelpen.

Har sett at det er kommet Reader 8, men den er foreløpig bare på engelsk såvidt jeg ser. Så den er uaktuell foreløpig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg holder på med samme problemstillingen. Adobe har utviklet InstallShield Tune som er laget for å konfigurere Adobe Acrobat-familien før det rulles ut på nettverket. Det at du må registrere deg og søke om lov er bare tull.

Jeg bruker først Adobe InstallShield Tuner for å konfigurere og så Group Policy Managment Console for å rulle ut msi'en på maskinene i nettverket. Det fungerer utmerket. GPMC kan kjøres på Windows Xp sp1+ og Windows 2000 server+. Det en krever er en hotfix fra Mars 2003 og at .NEt framework er installert på maskinen. XML core 4 blir installert under innstallasjonen av GPMC.

Det ligger mye informasjn på både Adobe og Microsoft sine sider hvordan du ruller ut MSI-pakker gjennom Group Policy.

Ellers kan du bruke WinInstall for å lage MSI-pakker. Dette fulgte med på installasjonscd'n til og med Windows 2000 server og det har nå blitt betalingsvare. (har du en w2k server cd liggende kan du jo prøve det gratis før du eventuelt betaler for en nyere versjon).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...