Creep Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg har ett adminsystem jeg har laget men jeg har 3 design til det. Så det jeg tenkte var å mekke slik at på "innstillinger" kan du velge hvilket design man skal ha, å slik at det er dær neste gang man besøker adminsystemet...Har 3 CSS filer da;) Noen ideer? Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Du kan nok legge valget til brukeren i en cookie, og bare sjekke denne cookien hver gang en bruker logger seg inn. Deretter kan du bruke et javascript for å bytte stilarket siden benytter seg av! Lenke til kommentar
Creep Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Kan du vise meg ett eksempel da? Lenke til kommentar
kjey Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Les på denne linken: http://www.alistapart.com/articles/phpswitch/ eller denne: http://www.mtdev.com/2002/06/php-style-switcher/ Endret 11. januar 2007 av kjey Lenke til kommentar
Creep Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg får feilmellingen: Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /web/www/bla/bla/bla/switcher.php on line 10 Linje10: '/', 'mittdomene.com', '0'); Skjønner ikke hva jeg gjør feil hær? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Litt vanskelig å si hva som er feil uten å få linje ca 5-15 Et alternativ til cookie er å lagre innstillingen i databasen, sammen med brukerinfoen, da vil brukeren få samme oppsett hver gang, ikke bare fra den samme PCen (som man får med cookie). Lenke til kommentar
Creep Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 <?php setcookie ('sitestyle', $set, time()+31536000, » '/', 'mittdomene.com', '0'); header("Location: $HTTP_REFERER"); ?> Skjema: <form action="switcher.php" method="post"> <select name="set"> <option value="default" » selected>Standar</option> <option value="design1.css">Sopper</option> <option value="design2.css">Blomster</option> <option value="design3.css">Skyer</option> <option value="experiment"> »Experimental Style</option> </select><br> <input type="submit" value="Skift Design"> </form> Head: <link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" title="User Defined Style" href="<?php echo (!$sitestyle)?'design':$sitestyle ?>.css" /> <?php echo (!$sitestyle)?'design1':$sitestyle ?> Dær har du alle scriptene for å være på den sikre siden. Det som er at dette adminsystemet jeg lager skal ligge på en server jeg ikke har tillgang til enda så det er vanskelig i få lagret noe i databasen:/ Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Denne var litt rar: setcookie ('sitestyle', $set, time()+31536000, » '/', 'mittdomene.com', '0'); Dette holder vel? setcookie ('sitestyle', $set, time()+31536000); I tillegg må du i head.php referere til $_COOKIE['sitestyle'] (om du ikke har register_global=on, som er fy fy) Lenke til kommentar
Creep Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 hmmm tok deg ikke helt dær...:/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå