Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Høgskole og eksamensproblemer

Christian86

Anbefalte innlegg

Til våren valgte jeg et valgfag som lå tilgjenngelig under studentweb, og som var for de studentene som har verv o.l.

Problemet er nå at skolen knapt kjenner til valgfaget, høgskoledirektøren mener at det er nærliggende å nekte meg eksamen, selv om jeg er oppmeldt til eksamen i det.

Og jeg sitter igjen og lurer veldig på hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til våren valgte jeg et valgfag som lå tilgjenngelig under studentweb, og som var for de studentene som har verv o.l.

Problemet er nå at skolen knapt kjenner til valgfaget, høgskoledirektøren mener at det er nærliggende å nekte meg eksamen, selv om jeg er oppmeldt til eksamen i det.

7697194[/snapback]

Hvis faget lå tilgjengelig for deg så er det vel litt vel seint å nekte deg eksamen etterpå? Har du tatt dette med tillitsvalgt på skolen? Det er i alle fall første steg på veien. Hvem du egentlig kan klage til videre er jeg ikke sikker på, men slikt burde tillitsvalgt ha oversikt over. Du kan eventuelt gå til sivilt søksmål mot skolen skulle jeg tro. Du har jo kastet bort mye tid hvis de lar deg melde deg opp i et fag de ikke tilbyr, noe som i seg selv høres veldig merkelig ut, ikke sant?

Lenke til kommentar

7697194[/snapback]

Hvis faget lå tilgjengelig for deg så er det vel litt vel seint å nekte deg eksamen etterpå? Har du tatt dette med tillitsvalgt på skolen? Det er i alle fall første steg på veien. Hvem du egentlig kan klage til videre er jeg ikke sikker på, men slikt burde tillitsvalgt ha oversikt over. Du kan eventuelt gå til sivilt søksmål mot skolen skulle jeg tro. Du har jo kastet bort mye tid hvis de lar deg melde deg opp i et fag de ikke tilbyr, noe som i seg selv høres veldig merkelig ut, ikke sant?

7697217[/snapback]

Du kan tro jeg lo godt når jeg ble kasteball.

Informasjonen om faget ligger på hjemmesidene, og så vidt jeg vet er min avdeling (skolen har tre campus) som tilbyr faget.

Først ble studieleder forespurt om faget, han forstod ikke noe. Så lot jeg det gå 3 dager og så spurte jeg han igjen.

Da viste det seg at det fantes fagplan, men at denne var gammel. I teorien betyr dette at den aldri har vært revidert og i teorien er faget død fordi ingen har søkt til det på minst 3 år eller noe.

Etter å ha snakket med fagansvarlig på skolen min, så fikk jeg utlevert fagplanen i papirform, for den eksisterer ikke på noe annet vis.

Så tok jeg kontakt med høgskoledirektøren og spurte han. der virket det som at dette faget hadde dødt en stille død, og man hadde helt glemt det, og dermed at det aldri skulle vært tilbydt. Problemet var at jeg ville ha det og jeg hadde meldt meg opp til eksamen, og ble ikke avvist, så de skulle jobbe med saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...