Bruker-93156 Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 Sint, sintere, sintest! Marius Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 Dette var et fint bilde,litt spesielt men bra du fanget ansikts utrykket bra til den gutten. Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 Interessant. Usikker på om jeg liker skyggen i munnen. Kunne vært fjernet med en ringblitz e.l. På den annen side så gir det bildet noe. Kommer til å tenke på den en stund. I den forstand et meget bra bilde. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Bra motiv, men den blå genseren... Den dreper hele bildet. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Det må jeg dessverre si meg enig i. Det harde blitzlyset(?) er heller ikke helt topp, det hadde muligens vært mer effektivt å få det mer fra siden. Lenke til kommentar
maxM Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Synest det var feil å legge (vise) farge på genseren, med mindre det er den som er motivet? Skjærende farger i ett svart hvit bilde trekker voldsom oppmerksomhet. Og jeg ender opp med å se første på genseren så på utrykket i ansiktet. (spesielt i den store versonen) Synest du skal tenke over om du har en mening med å gi genseren farge, eller om du har gjort det bare for å gjøre bildet tøft eller sprite det opp. For jeg tro du kan finne bedre måter å gjøre det på. Men utrykket gutten viser og øynene var bra fanget Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Dette var mitt første forsøk på svarthvittbilder, med noen felter med farge. Jeg skjønner hva dere mener, og skal legge ut en versjon som er helt gråskala. Skyggen i munnen kan jeg ikke gjøre noe med...har kun èn blitz for øyeblikket og det er pop-up'en =S Marius Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Gjort om til svart/hvitt om dempet lyset litt. Noen som har komentarer til versjon 2 og utsnittet? Funker det slik? Marius Tak for all hjelp fra dere litt mer erfarne Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Er enig mye av det som er blitt sagt, men angående siste versjon synes jeg ikke den er konvertert til svart/hvitt, men til svart/grått. Velger man "Grayscale" i PS, blir imidlertid resultatet ofte slik. Da bør man i så fall kompensere med å justere kontraster i neste steg. Det samme er tilfelle med "Desaturate". En bedre måte å konvertere til svart/hvitt er å benytte seg av "Channel Mixer". Hvis man så haker av for "Monochrome" blir bildet konvertert til gråtoner, men det er fortsatt mulig å justere RGB-tonene i bildet, og man får dermed mye bedre kontroll. Mulig du ønsket å ha bildet med slike gråtoner, men personlig synes jeg det ble for mye grått. Eksempel: Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Lyset ble litt for hardt i din versjon syns jeg. Jeg skal sjekke ut Channel mixer, så får jeg se om jeg legger ut en egen versjon. Marius Edit: Det var også kommentert hardt lys på VS 1 derfor er ikke kontrasten satt opp. Endret 13. januar 2007 av Marius olsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå