Gå til innhold

"Jeg skal gi deg sint jeg, forbanna fotograf!"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synest det var feil å legge (vise) farge på genseren, med mindre det er den som er motivet?

Skjærende farger i ett svart hvit bilde trekker voldsom oppmerksomhet. Og jeg ender opp med å se første på genseren så på utrykket i ansiktet. (spesielt i den store versonen)

Synest du skal tenke over om du har en mening med å gi genseren farge, eller om du har gjort det bare for å gjøre bildet tøft eller sprite det opp. For jeg tro du kan finne bedre måter å gjøre det på.

Men utrykket gutten viser og øynene var bra fanget :)

Lenke til kommentar

Er enig mye av det som er blitt sagt, men angående siste versjon synes jeg ikke den er konvertert til svart/hvitt, men til svart/grått. Velger man "Grayscale" i PS, blir imidlertid resultatet ofte slik. Da bør man i så fall kompensere med å justere kontraster i neste steg. Det samme er tilfelle med "Desaturate".

En bedre måte å konvertere til svart/hvitt er å benytte seg av "Channel Mixer". Hvis man så haker av for "Monochrome" blir bildet konvertert til gråtoner, men det er fortsatt mulig å justere RGB-tonene i bildet, og man får dermed mye bedre kontroll.

Mulig du ønsket å ha bildet med slike gråtoner, men personlig synes jeg det ble for mye grått.

Eksempel:

post-90344-1168726368_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...