diss Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Heisann, Jeg har idag en datamaskin på gjesterommet i 2.etasje. I boden i 2. etasje har jeg ADSL kontakt, med tilkoblet modem og en Linksys WRT54GX. Til Linksys routeren er det tilkoblet IP telefon. PC i gjesterom og eventueller laptoper i huset kobler seg alle opp via WEP kryptert wlan. I stuen under tven i 1.etg. har jeg stående et xbox og en mediasenter pc. Jeg har en Linksys ethernet bridge til xboxen, men denne fungerer dårlig, dessuten får jeg ikke koblet pcen til nettverket. Finnes det en router som jeg kan tilkoble både xbox og mediasenter pc, og som kan kommunisere med Linksys routeren i 2. etasje og som dermed kan koble seg til internett? Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hmm... Hva med WAP54G? Tror den skal kunne fungere fint. Da kan du også velge om du vil ha den som en repeater på veien fra boden i 2. etg eller om du vil bruke den som klient og koble en switch til en i stua. Lenke til kommentar
diss Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 WAP54G - må jeg sette den opp som accesspunkt da, eller kjøre den i vanlig router konfigurasjon? Siden du nevner switch, så har ikke WAP54G flere ethernet porter? (uten å ha sjekket selv ) Lenke til kommentar
diss Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 gutorms: Jeg følger deg ikke helt.. Mener du at det vi fungere å sette WAP54G som en client og koble den til en switch, og deretter xbox og media senter til denne switchen? Kan den da kommunisere med det trådløse nettverket som jeg allerede har? Mvh Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Heisan, Sorry, vært litt fraværende... Poenget med en WAP54G (eller andre repeatere) er at du kan bruke den som: - AP (koblet med kabel til router) - Repeater (trådløs videreføring av signal fra trådløs gateway/router) - Wireless client (setter opp WAP54G som trådløs klient og kobler en switch til WAP54G boksen slik at du i praksis har en "bridge" fra trådløs gateway/router til switch). Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Jeg kjenner ikke til WAP54G men jeg vet at en WRT54GL med firmwaren DD-WRT er genial å bruke som en repeater. Kan brukes til nærmes alt mulig. Som det står skrevet en plass på nettet, med denne har du en ruter verd 10x ganger den opprinnelige prisen. Helt sant, etter mine erfaringer! Kan enkelt settes opp til å være klient i et trådløsnett. Enten det er ditt eget, naboens eller skolen. Med eller uten kryptering/passord. Med kabeltilkobling videre (som en bridge) eller med nye trådløssignaler videre (repeater) Kan til og med booste (forsterke) trådløssignalene rimelig heftig i forhold til stort sett alle andre rutere... Lenke til kommentar
diss Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Flotte svar Takk skal dere ha, da vet jeg litt bedre hva jeg skal se etter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå