Gå til innhold

Vifteløs Radeon X1650 Pro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I alle dager, hva skal man med HDMI?

Fordelene er jo først og fremst:

Mindre kontakt

støtter over 5 m. kabler

mulighet for lydoverføring på samme kabel.

De to første er jo fint, men ikke spesielt viktig vil jeg si.

Det siste er jo det som alltid blir trukket frem, men som virker helt bak mål. Hvem har ett stort ønske om å legge digtal lydkabel fra lydkort til skjermkort og så til TVen?

Hvorfor ikke bare ta lyden direkte?

Kortet har HDCP, og det er langt mer nyttig etter min mening. (selv om det er kluss med ulike versjoner)

Lenke til kommentar
Hvem har ett stort ønske om å legge digtal lydkabel fra lydkort til skjermkort og så til TVen? Hvorfor ikke bare ta lyden direkte?

7697788[/snapback]

Det er vel nå man skal stille spørsmålet:

"Hvorfor er det ingen som inkluderer en lydkrets på skjermkortet og tilbyr 100% lyd & bilde over HDMI"?

Gammel vane? Jeg mener, det tok en stund før vi fikk kamera og MP3-spiller i mobiltelefonen også, men ingen ser vel på det som noe rart lenger.

Lenke til kommentar
Hvem har ett stort ønske om å legge digtal lydkabel fra lydkort til skjermkort og så til TVen?

Hvorfor ikke bare ta lyden direkte?

7697788[/snapback]

Tja, det kan jo være noen der ut som har en surround forsterker som har HDMI inngang. Da bruker man forsterkeren som kanalvelger både for lyd og bilde. Svært hendig spør du meg.

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er HDMI 1.3 standard enda, og lite trolig at en får HD lyd via skjermkort på mange år enda, så spiller det da vel ingen rolle om det er HDMI eller DVI kontakt? Bildet blir jo like bra uansett.

Fins jo receivere som har HDMI switch, og mulighet til HD audi, SACD osv via den kontakten, men hvor mange har SACD eller DVD-audio muligheter på datamaskinen? Bruk optisk til forsterkeren, så skåner du forsterkeren for spenningsforskjeller på signalene PC'n sender ut.

Lenke til kommentar
Har 7600GS korta HDCP støtte?

7703113[/snapback]

Mitt har det ikke, men så langt har jeg ikke sett snurten av noe materiale som krever HDCP, og ingen av filmselskapene har hittil gått ut og sagt at de kommer til å begynne å bruke det heller. Før HD-DVD eller Blu-Ray blir bedre etablert på markedet, tror jeg ingen tør å innføre 'teknologi' som fører til at kun et fåtall at de som har HDTV kan få spilt av filmene.

Lenke til kommentar

Dattern sitt kort er et demobrukt XFX 7600GS vifteløst kort som skal i et MicroATX kabinett, og skjermen skal være HDCP kompatibel via DVI, men jeg får alle varene til uka så jeg får sjekke litt da. Takker.

Bare tenkte på det siden X1650Pro skal ha identisk ytelse som 7600GS og HDCP ble nevnt for X'en. Dog artig at jeg fikk et kort til 675,-(demo) som har samme ytelse som et kort til over 1000,-

HDCP støtte er ikke viktig men en +. Takker for OT ass.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...