KennethJS Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei. Etter mange år med en stor kloss som tok opp hele skrivebordet,bestemte jeg meg får å skaffe meg en LCD-skjerm. Hadde et meget begrenset budsjett, og kjøpte derfor inn en Viewsonic VA703M til 1395,- på nyttårstilbud hos Elkjøp. Etter få dager kom et nytt tilbud i posten. Dette var en Fujitsu Siemens 17" L172. Denne kostet 1695,- så jeg bestilte den. Grunnen til dette er at det er DVI på den skjermen, og siden jeg har et Club3d 7900GS skjermkort, så passet jo det bedre. Og så vidt jeg har forstått så ser det mye bedre ut? forklar gjerne dette for meg. Begge har 8ms. Viewsonic hadde ikke DVI, 1280X1024 og kontrast 600:1 FS har DVI, 1280X1024 og kontrast 500:1 Viewsonic http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...gory_tabcontent FS http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...gory_tabcontent Håper noen kan forklare meg litt hvilken som er best til hva, og forhåpentligvis bekrefte at jeg har gjort et godt valg i å skifte Kenneth Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Da er det bare et lite døgn til byttet blir gjennomført. Noen kommentarer? Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Har en Viewsonic 20 tommer å vil si de lager gode ting for pengene, er ikke DVI men den funker juling. Er også fint med Videoseven da jeg og min kompis kunne masere døde piksler bort enkelt og greit iforhold til andre LCD skjermer, dog dette kan være av typen flatpanel de bruker. Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg sitter jo med Viewsonicen nå. Og den er helt grei liksom. Men det er vel riktig å spytte inn 300,- ekstra om man får med DVI? Ser at kontrasten er dårlige(??) på den skjermen jeg bytter til? 500:1 vs 600:1, men dette har kanskje ikke noe å si siden den nye skjermen har DVI? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 DVI er ikke en likes tor fordel som det engang var, siden mange av innstillingene man før slet med på VGA, nå gjøres automatisk. Likevel er det en fin fordel. Om Fujitsu Siemens skjermen er verdt de 300 ekstra kronene er jeg usikker på, men ville ikke algt for mye vekt på specs. stort sett settes de mest etter hvem som tør overdrive mest. Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 har skjermen nå. Og den virker bedre. Eneste som skuffet meg var at det ikke fulgte med DVI-kabler. Merkelig. Men sånn var det visst på de fyre modellene også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå