V?rbris Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Leste i morges at publikums samlede gjeldsvekst var på xxxx kr for 2006, dette leste jeg på TVN teksttv. Har også tidligere erfart at kommune, fylkes og statsledere har henvendt seg til publikum? Er vi dog ikke medborgere på lik linje med disse som hendvender seg til oss. Hva er vi så publikum / tilskuere til? Er det en idrettsprestasjon av vår lokale etatsleder, eller er det ett velarrangert teaterstykke av fylkespolitikere? I såfall er det en tragedie, komedie, eller hva er det vi får fremvist? Nei! Nå får disse behandle og tiltale oss som medborgere uansett hvilke etater og politiske nivåer det gjelder. Vi deltar alle utfra ulike utgangspunkter i dette - vårt samfunn, og er IKKE tilskuere selv om det tidvis føles slik. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg var en lang stund en passiv tilskuer, men det var ikke noe kjekt, så nå er jeg deltaker. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 publikum -(m)et (av lat. publicus 'offentlig') allmennheten, folk museet er åpent for p- / leserkrets; tilskuere, tilhørere p- likte seg på konserten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå