Variabel Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Jeg har en slik PC: Sapphire Radeon X1950PRO 256MB MSI K8N SLI-FI AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dette kjører jeg på en strømforsyning som er innebygget i dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319661 , altså 350W. PCen kjører helt fint og den ligger på ca 38-40 grader når jeg spiller eller den gjør noe som krever litt arbeid. Men jeg er bekymret for at strømforsyningen er for liten allikevel? Yter ikke PCen sitt beste med for svak strømforsyning? Bør jeg oppgradere? EDIT: Av harddisker er det en på 80GB og av ekstra USB-utstyr er en ekstern harddisk på 300GB, et Creative Soundblaster lydkort og en Razer Diamondback 1600dpi. Endret 11. januar 2007 av Variabel Lenke til kommentar
stormx Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Høres veldig lite ut for meg, og er litt overrasket over at det kjører stabilt..? Jeg har ikke veldig mye peiling, men vil gjette på at systemet kan yte noe bedre med en større PSU. Spesielt hvis du vil overklokke litt EDIT: Du kan jo sjekke i BIOS hvor mye voltstyrkene ligger på, så finner du fort ut om det er nødvendig med ny PSU Du finner det vel under PC Health status eller noe i den duren.. Endret 11. januar 2007 av stormx Lenke til kommentar
Variabel Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Aha. Med hovedkortdriverene fulgte det med et program som heter CoreCenter. Kanskje opplysningene derfra er nok? http://www.triggerweb.com/corecenter.PNG Lenke til kommentar
stormx Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Så jo helt greit ut det hvertfall Så lenge voltstyrkene er lik eller over 12/5/3,3v osv bør det ikke by på noen problemer Men igjen jeg er ingen ekspert.. Lenke til kommentar
Variabel Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Det høres jo fornuftig ut det du sier. Vi får håpe du har rett, og takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå