Samtron87 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hei Vurderer å kjøpe meg en bærbar PC. Det spiller ikke noen rolle om den er brukt eller ny, så lenge den er i god stand. Bør være rundt 3000 kr. klassen. Skal hovedsaklig brukes som sufemaskin, men som jeg også kan bruke til å spille enkle spill med. Som sagt behøver den ikke være ny. Så vet dere om noe laptoper på et bruktmarked allà finn.no eller qxl.no, så kom gjerne med tips. På forhånd takk. Endret 11. januar 2007 av SiestaZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Laptop'er er noen dyre fæle greier og enda værre brukt... Hadde jeg kun 3000 ville jeg kjøpt en brukt stasjonær, da kan en ihvertfall bytte deler om noe ryker. Du får veeeeeldig mye mer for penga. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 3000kr til en spillmaskin av typen bærbar finnes ikke. Det skal godt gjøres å finne en bærbar nede i 3000 uansett.. hvis man finner en er det garantert kun skriveoppgaver man kan bruke den til Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Til 3000,- er du prisgitt bruktmarkedet. Merk at om du kjøper brukt vil du ofte komme borti disse problemene: - Redusert batterilevetid. (Litium Ion vil ha lite eller ingen batterilevetid etter 2-4 år, avhengig av om batteriet har vært behandlet bra) - Har ofte kun XGA(1024x768) oppløsning = LITEN desktop til å jobbe på, i dag er WXGA(1280x768) minimum, noe som gir ca 30% flere pixler. - Har ofte ikke trådløst nettverk, i beste fall eksternt trådløst nettverk. - Eldre teknologi = varme og støy. Pentium 4 Bærbare brukte ofte desktop prosessorer som ga brukbar ytelse, men MYE støy og varme. - Lite minne. (512 absolutt minimum, 1 GB anbefalt minimum.) - Liten Harddisk (merk også at harddisken på en bærbar ofte ryker etter 1-3 år om maskinen har "reist litt" - Har kun USB 1.1 (USB 2.0 er over 40 ganger raskere, viktig om du f.eks skal henge på en ekstern harddisk, eller harddisk basert videokamera) - Skjelden DVD-brenner, muligens CD-brenner --- Om du er villig til å legge i litt mere, kan du kjøpe en Dell Inspiron 1300. Disse begynner på 4100,-, men om du legger i litt ekstra (4690,- + evt. 200,- for større batteri) vil du i tillegg få dette: - 1 GB minne (i stedet for 512 MB) - 60 GB HD (i stedet for 40 GB) - DVD-brenner (i stedet for CD-brenner m/DVD-leser) - 6 cellers batteri (i stedet for 4 cellers) (gir ca 3 timer i stdet for 1,75 timer) Se her: http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs Test av Inspiron 1300 http://forbruker.no/digital/tester/data/article1498750.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå