SnowDOG_ Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Man skal ikke bøye handleddet. 7713851[/snapback] Ok siden du sier så... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Man skal ikke bøye handleddet. 7713851[/snapback] Ok siden du sier så... 7713918[/snapback] Ifølge de regler som gjelder er ikke det lov. Armbryterskan... Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Bli enig i om det er lov eller ikke på forhånd, finnes forskjellige regler ute å går. Selv synes jeg å bøye håndleddet er feigt. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Det nytter ikke å diskutere det uansett, fordi trådstarter vil ikke tro på oss selv om hele forumet hadde sagt det. På alle skoler jeg har gått på har det ikke vært lov. (Jeg har gått på 9 stykker om du lurte.). Ingen av oss er profesjonelle, ikke i nærheten. Reglene på alle skolene har uansett vært at albuen skal ikke flyttes/løftes, og det er ikke lov å bøye håndleddet. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Jeg var nylig i dublin og vi endte opp med å bryte håndbak med en haug irer på et utested. Han ene iren bøyde håndleddet og det ble buing og furore på hele stedet, så nei, det er nok ikke lov Hverken jeg eller noen av de jeg kjenner hadde noensinne godtatt løfting av albue, bøying av håndledd, eller bruke resten av kroppen på noen måte for å bryte med. Ganske enkelt Endret 13. januar 2007 av AndyG Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kan dere ikke bli enig om dette på forhånd ? Jeg sendte mail til en håndbak-klubb et-eller-annet borti i usa, og der svarte de to jeg sendte mail til at det var lov. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Kan dere ikke bli enig om dette på forhånd ? Jeg sendte mail til en håndbak-klubb et-eller-annet borti i usa, og der svarte de to jeg sendte mail til at det var lov. 7725457[/snapback] Skulle til å gjøre det eg også, mn nå trenger eg jo ikkje.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Bøyer du håndleddet har du veldig mye kraft i det, regnet som ikke lov. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Bøyer du håndleddet har du veldig mye kraft i det, regnet som ikke lov. 7737343[/snapback] Begge bøyer jo så begge får meir kraft å da blir det jo meir kraft i kampen.. Det er jo kjekt.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Rart det der. Alle videoene eg har sett av mesterskaps konkurranser viser tydelig at de bøyer håndleddet for harde livet og ifølge regler eg har sett på nettet IKKE sier at det er ulovlig. Jaja. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Rart det der. Alle videoene eg har sett av mesterskaps konkurranser viser tydelig at de bøyer håndleddet for harde livet og ifølge regler eg har sett på nettet IKKE sier at det er ulovlig. Jaja. 7740005[/snapback] Trur nok dei vett ka dei gjør.. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Topicen er vel død såvidt jeg vet, men hadde lyst å gi et inlegg uasnett Vi hadde NM i handbak på plassen jeg bor for et par år tilbake. Jeg var selfølgelig tilstede da det skjer veldig lite sånt der. For det første så var benken de brukte ganske avansert, med diverse puter og handtak på sidene. Og de brukte for det meste stropp til å feste sammen de to hendene som "brøyt". Og DER var det vertfall lov å bøye og tøye på kroppen så mye man ville, de fleste låg vanrett med 1 bein i bakken, og såvidt jeg husker med bøy på handleddet til tider. Men det skal vere sagt at dommeren kom inn å gav dem nytt tak et par ganger for hver kamp, og det var noe med flere omganger inn i bildet også. Min konklusjon: for en bondekamp med 1 omgang uten dommer eller offisielle regler; den som har handen i bordet, eller ligger ann til å tape når det er stillgang i kampen, har tapt. aka har du bøyd handleddet og det ikke er noe bevegelse opp eller ned på en stund, har du tapt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei..Det er noen idioter på skulen som seier det ikkje er lov å bøye handleddet i armbak.. mn det er jo seff sant.. ikkje sant?? Hva som er sant? Det å ikke blye hånda? Ja, det er sant Man skal ikke bøye hånda. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 . Magnus Samuelsson mot en kjempe som videoklippet heter. Her ser Magnus at Nathan er svak i håndleddet og kjører på med trykk/bøye på håndleddet hans. See for yourself. Jeg sier ikke at dette er offisielle regler, men i scenarioer med "stor kar vs enorm kar" kan dette være mulig. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Offisielt regelverk for håndbak, les den som orker Lenke til kommentar
haakie Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Som regel er det da den sterkeste som vinner? 7696849[/snapback] Har slått mange som tar mer på benken enn det jeg gjør. 7696854[/snapback] Når man presser ned bruker man triceps, så da er du sikkert sterkere en motstnanderene dine i tricepsa Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Ja du kan bøye hondleddet i HÅNDBAK men det er feigt. Pur styrke er hva som gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå