ainstainy Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei.. Det er noen idioter på skulen som seier det ikkje er lov å bøye handleddet i armbak.. mn det er jo seff sant.. ikkje sant?? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne gjøre det. Alle jeg har tatt med sier iallefall at der er lov Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Du skal ikke bøye det når du bryter nei. Da låser du får motstanderen. Handa skal være rett. Endret 11. januar 2007 av Neppe Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Enig med Neppe her ja, er ganske sikker på at håndleddet ikke skal bøyes. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 eg vil ikkje ha svar fra folk som bare trur eg det ser ut som.. eg vil bare ha svar fra folk som veit det.. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg tror det er slik at regelen er at albuen ikke skal flyttes, og at det er lov å bøye håndleddet. Men det er litt "sneaky" å gjøre det, da blir det ingen ren styrkeprøve. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 http://www.armwrestling-supersite.com/hook.htm¨ se her... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) eg vil ikkje ha svar fra folk som bare trur eg det ser ut som.. eg vil bare ha svar fra folk som veit det.. 7696290[/snapback] Og hvem har fasiten ? Min mening er at bøying er juks og tull. Ser så tåpelig ut når to folk tar håndbak, og den som taper, driver og bøyer og brekker seg for å prøve å unngå å tape. edit: et kjapt søk på wikipedia sier dette: Ikke på noe tidspunkt i kampen er det tillatt å løfte albuen fra bordet, og det er heller ikke tillatt å bøye håndleddet. Den som først klarer å få motstanderens hånd til å treffe bordet vinner. Linky! Endret 11. januar 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Det på wikipedia kan jo ha blitt lagt av kim som helst.. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvis man før kampen blir enige om det er lov eller ei, så blir alle fornøyde. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det på wikipedia kan jo ha blitt lagt av kim som helst.. 7696338[/snapback] Tapte du ? Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Begge personene skal helst sitte likt, og ha like mye avstand mellom allbue og kropp. helst sitte like høyt. Armene skal være helt rett, det er ikke lov og bøye armleddene, da dette kan være en fordel for noen. Kan også legge ved at det og legge kroppen med armen også ikke er lov, for da låser du armen og blir "litt" sterkere. =P er så mye som 90% sikker på dette =P Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvem er Kim og hva har blitt lagt? Brostein? Det er ikke lov å bøye håndleddet, nei. Ferdig med den saken. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 når du ser på professionelle som har armbak så ser du jo at dei bøyer som faen.. å i den armbak logoen ser du og at dei bøyer sykt.. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det er ikke lov å bøye håndleddet, det er heller ikke lov å bevege på albuen. Egentlig er det en masse regler i håndbak, og flere måter å vinne på. Kjenner en som er en av norges beste i sin gruppe (aner ikke hvilken grupper og drit det er), stoler på at han kan reglene. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Her er logoen du kan se det på.. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvorfor spør du når du vet best selv? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvorfor spør du når du vet best selv? 7696665[/snapback] Litt enig her. Uansett hva som blir sagt er det jo feil. Du har tydligvis bestemt deg så. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Av en eller annen grunn har jeg søkt litt rundt nå og funnet ut at det er forskjellige regler, men de fleste har ingenting i regelverket om at man ikke kan bøye håndleddet så lenge man begynner med det rett og at man retter det opp etter "one-minute time lapse" (skjønte ikke helt hva de mente med det, går det i omganger og man må rette de opp for hver omgang?). Men det finnes altså også håndbak-standarder der man ikke kan bøye håndleddet. Konklusjon: det man blir enig om før man starter er riktig. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Synes det er tåpelig å bøye håndleddet uansett hva som står i fasiten. Da blir det vel den som er mykest i håndleddet som vinner, og ikke den med mest styrke. Endret 11. januar 2007 av Leptox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå