Gå til innhold

Bøye håndleddet i armbak

ainstainy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eg vil ikkje ha svar fra folk som bare trur eg det ser ut som.. eg vil bare ha svar fra folk som veit det..

7696290[/snapback]

Og hvem har fasiten ?

Min mening er at bøying er juks og tull.

Ser så tåpelig ut når to folk tar håndbak, og den som taper, driver og bøyer og brekker seg for å prøve å unngå å tape.

edit:

et kjapt søk på wikipedia sier dette:

Ikke på noe tidspunkt i kampen er det tillatt å løfte albuen fra bordet, og det er heller ikke tillatt å bøye håndleddet. Den som først klarer å få motstanderens hånd til å treffe bordet vinner.

Linky!

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Begge personene skal helst sitte likt, og ha like mye avstand mellom allbue og kropp. helst sitte like høyt.

Armene skal være helt rett, det er ikke lov og bøye armleddene, da dette kan være en fordel for noen.

Kan også legge ved at det og legge kroppen med armen også ikke er lov, for da låser du armen og blir "litt" sterkere. =P

er så mye som 90% sikker på dette =P

Lenke til kommentar

Det er ikke lov å bøye håndleddet, det er heller ikke lov å bevege på albuen. Egentlig er det en masse regler i håndbak, og flere måter å vinne på. Kjenner en som er en av norges beste i sin gruppe (aner ikke hvilken grupper og drit det er), stoler på at han kan reglene.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn har jeg søkt litt rundt nå og funnet ut at det er forskjellige regler, men de fleste har ingenting i regelverket om at man ikke kan bøye håndleddet så lenge man begynner med det rett og at man retter det opp etter "one-minute time lapse" (skjønte ikke helt hva de mente med det, går det i omganger og man må rette de opp for hver omgang?). Men det finnes altså også håndbak-standarder der man ikke kan bøye håndleddet.

Konklusjon: det man blir enig om før man starter er riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...