Goliath Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Dette er jammen meg et spørsmål jeg aldri trodde jeg skulle ta opp menmen... Jeg har et trådløs nettverk med fire maskiner og fikk forleden enda en maskin som skal i dette nettverket. Nå, maskinen har blitt satt i samme arbeidsgruppe som alle andre og tildelt et IP av DHCP (routeren). Da skulle vel alt være i boks, eller hva? Neida, maskinen finner ingen i nettverket, selv om jeg velger "Vis datamaskiner i arbeidsgrupppen". Jeg får heller ikke pinget noen av maskinene enn routeren. Maskinen er av typen IBM Lenovo R60e med stor fokus på sikkerhet, med Norton Client Firewall og det hele men skulle ikke tro at dette har noe med saken å gjøre men nevner det allikevel. Hva er egentlig problemet her? Endret 11. januar 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Alle maskinene er i samme arbeidgruppe (workgroup)? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) maskinen har blitt satt i samme arbeidsgruppe 7696147[/snapback] Men ser nå at det er en hengelås på nettverkskortikonet. Da ser det ut som at koblingen er berørt av noe sikkerhetsprogrammer.. Endret 11. januar 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Leste visst ikke godt nok, nei... Endret 11. januar 2007 av balletryne Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg trenger denne maskinen på nettverket siden jeg har en delt nettverksskriver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå