lovetann Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Fikk et Panasonic NV-GS180 til jul, og tenkter på å bytte dette til en av de to overnevnte, siden jeg gjerne vil ha optisk bildestabilisator. Er det noe poeng i dette? I så fall, hvilket av de to er å foretrekke? Ser ikke store forskjellen. Jeg sendte e-post til Elkjøp og spurte om de kunne skaffe disse to, og fikk beskjed om at de ikke kan skaffe NV-GS300 lenger. Er dette en utgående modell eller noe? Håper noen kloke hoder kan svare Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Fikk et Panasonic NV-GS180 til jul, og tenkter på å bytte dette til en av de to overnevnte, siden jeg gjerne vil ha optisk bildestabilisator. Er det noe poeng i dette? I så fall, hvilket av de to er å foretrekke? Ser ikke store forskjellen. Eneste forskjellen er DV-inn på NV-GS300, som gjør at du kan spille tilbake redigert film på DV-kassett. Enkelte video-konkurranser krever dette, og mange fjernsynsselskaper foretrekker det, i tillegg til at det er en fin og holdbar backup uten redusert kvalitet (noe DVD er).Jeg sendte e-post til Elkjøp og spurte om de kunne skaffe disse to, og fikk beskjed om at de ikke kan skaffe NV-GS300 lenger. Er dette en utgående modell eller noe? Har ikke hørt noe om at den er utgående, men de kan jo ha fått vite noe vi forbrukere ikke får vite med en gang. På hjemmesidene til Panasonic Norge, står det "Tilgjengelighet: 25. januar", så det kan være at den er på vei ut. I så fall kan vi nok vente oss en ny modell, da denne har solgt svært godt. Panasonic gjør seg en bjørnetjeneste dersom de ikke tilbyr en modell i 5-6000 kronersklasse med DV-inn, da terskelen opp til NV-GS500 er litt stor for mange... Lenke til kommentar
knuhen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Nye modeller er på vei ja, blir i følge denne siden siste dv modellen til pana: http://www.camcorderinfo.com/content/Panas...ions-Review.htm Blir vel NV-GS320 i Europa, kommer i sluten av januar ryktes det på nett ? Endret 11. januar 2007 av knuhen Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Nye modeller er på vei ja, blir i følge denne siden siste dv modellen til pana: http://www.camcorderinfo.com/content/Panas...ions-Review.htm Blir vel NV-GS320 i Europa, kommer i sluten av januar ryktes det på nett ? 7698494[/snapback] Jeg hørte noe sånt jeg også. De kutter ut GS180, GS280, GS300 og GS500 og satser på bare ett dv-kamera med 3ccd i konsumentklassen, nemlig GS320 som ikke en gang har mic-inngang. Løp og kjøp mens det ennå går an å få tak i disse kameraene. Lenke til kommentar
knuhen Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=75091# Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Jeg hørte noe sånt jeg også. De kutter ut GS180, GS280, GS300 og GS500 og satser på bare ett dv-kamera med 3ccd i konsumentklassen, nemlig GS320 som ikke en gang har mic-inngang. Løp og kjøp mens det ennå går an å få tak i disse kameraene. Hvis det er tilfelle, har Panasonic sørget for total katastrofe i sin egen videokamera-avdeling... Fra å ha markedets 4 beste kameraer i de forskjellige klassene, vil de ikke ha noen aktuelle modeller, med mindre NV-GS320 blir priset på nivå med NV-GS180. Uansett - for entusiastene er de nødt til å ha mic-inngang, og det trodde jeg ærlig talt Panasonic hadde forstått. Men - som Camcorderinfo antydet, betyr dette at Panasonic satser hardere på HDV-kameraer, så entusiastene blir tvunget opp en klasse. Om det er klokt av Panasonic, vil jo bare tiden vise... Endret 12. januar 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
knuhen Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Men lyden på pana er vel ok uten mic og ? Skal kjøpe nytt kamera snart Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Men lyden på pana er vel ok uten mic og ? Joda, den er slett ikke verst den, men skal du tenke på å filme f.eks. konserter eller andre musikk-innslag, vil du veldig gjerne ha ekstern mic. Bla. sliter (de aller fleste) interne micer med bassen, og selv om en god mic heller ikke får med seg alt, blir det i hvert fall bedre. Skal du bruke lyden til noe mer enn familiefilm, vil du også helst ha ekstern mic. Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 I følge elprice erstattes GS180 med GS230. Noen som vet om det er noen forskjell på disse modellene? Finne ikke GS230 på Panasonic sine sider heller. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Men lyden på pana er vel ok uten mic og ? Skal kjøpe nytt kamera snart 7704341[/snapback] Du kan jo sjekke her Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) I følge elprice erstattes GS180 med GS230. Noen som vet om det er noen forskjell på disse modellene? Finne ikke GS230 på Panasonic sine sider heller. 7719230[/snapback] GS 230 er litt dyrere kamera med optisk bildestabilisator og Leica-optikk tror jeg. Men det har ikke mic-inngang. Tror det koster nesten 5000,-. Er vel ganske likt GS280 og GS300 Sorry tenkte feil. Sikker på at det ikke er 320 du mener. Har hørt at alle NV-GS-kameraene med 3ccd erstattes med NV-GS320 Endret 14. januar 2007 av 2Olav Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) GS 230 er litt dyrere kamera med optisk bildestabilisator og Leica-optikk tror jeg. Men det har ikke mic-inngang. Tror det koster nesten 5000,-. Er vel ganske likt GS280 og GS300Sorry tenkte feil. Sikker på at det ikke er 320 du mener. Har hørt at alle NV-GS-kameraene med 3ccd erstattes med NV-GS320 7719645[/snapback] Her kan du se kameraet hos Elprice, GS230, som erstatter GS180. Endret 14. januar 2007 av Gozarpz Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 GS230 erstatter GS180. GS320 erstatter GS280 og GS300. GS500 fortsetter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå