ZubZerO Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Om 1 uke skal jeg starte på et lite, induviduelt prosjekt på GK elektro. Vi står helt fritt i hva vi vil lage, bare det ikke koster over 150kr (jeg kan legge i litt mere penger selv) og at det har noe med elektronikk å gjøre. Er det noen som har noe forslag til noe innen dataelektronikk som jeg kan lage? Lenke til kommentar
Datanaut Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hva med en viftestyring? Med dimmere og slikt. eller du kan kanskje bygge deg en motstand til en kaldkatode... mange muligheter Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hei! jeg er syk i hue så her er mitt tips; lag en vistestyring med temp måler i en 5./ brønn.. å så smekker du inn en gammel mobil på "startepinnan" på HK! å sonn har du data med viftestyring og Remotecontroll! :wink:! hehe Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hei! jeg er syk i hue så her er mitt tips; lag en vistestyring med temp måler i en 5./ brønn.. å så smekker du inn en gammel mobil på "startepinnan" på HK! å sonn har du data med viftestyring og Remotecontroll! :wink:! hehe Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Viftestyring har jeg alt.... men kanskje jeg kan se om jeg kan få mekket noe termo-styrte greier.. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 jaa... holder på med ei skisse over Viftekontrollen jeg skal lage, Men Blyanten knakk, og finn ikkje bly penna så i sitter her litt! :wink: Men søker du litt på Elfa eller nokka sont finner du en "Hjemmelaget" (Byggesett) til en Emp måler med LCD Display! For å bygge litt på den ideen jeg sa tidligere så skal jeg modde tastaturet mit, og sette inn en mobil, med Headset! =) Lenke til kommentar
Nimr0d Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hvor langt har dere kommet i pensum da? Har dere lært om LED display? Og kanskje Lcd? Lag en temp måler som viser tempen. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 hmmm. har ikje GK lektro, men er det noen som kan å lage en LCD (son 8 tall) Nedtelling? fra 25 sec... ?? en som er litt lett!!!! Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 hmmm. har ikje GK lektro, men er det noen som kan å lage en LCD (son 8 tall) Nedtelling? fra 25 sec... ?? en som er litt lett!!!! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Det holder med en meld. Selv om forumet kan virke tregt til tider, du må bare smøre deg med tålmodighet, å la oss slippe slike ting som 4x meld. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Sorry!! Men jeg er så irritert på telenor! klare ikje å lever et skykkelig produkt! Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Formumet funker her så det må være en brukerfeil. Oppstår oftest i alderen 14 år og rundt der.... Lenke til kommentar
Kris_TheLord Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 hehe......hehe..... Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 http://www.bit-tech.net/article/78/ enkel, billig, litt små-tøff Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Å bygd et LCD-termometer kunne vert litt digg. Men problemet er a vi har ikke hatt om digitalteknikk ennå... Er det noen her som har tegninger på det? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/20/2019637.htm Denne ic`en har jeg brukt i flere av mine prosjekter. Det er en LED og LCD driver krets. Du kjører f.eks 1 volt inn på kretsen og LED eller LCD displayet viser 1 volt. De kan enkelt bygges til å vise temperaturer, trykk, strøm, vekt osv osv... 7106 er for LCD display 7107 er for LED display, men da trenger du en psu som leverer -5 volt og +5 volt i mange tilfeller, noe som kan være problematisk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 På mitt GK-prosjekt lagde jeg en lysfølsom bryter. (En sånn som slår av utelyset automatisk om morgenen når det blir lyst, og på igjen på kvelden når det blir mørkt.) Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 hmmmm.... Krishell, et spm! er du en liten dritt unge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå