Gå til innhold

40% økning i innvandrere i Oslo siste 5 år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3. Burde folk med fremmedkulturell bakgrunn ha lov til å gifte seg med andre innvandrere?

Personlig mener jeg nei. De burde gifte seg med andre fra norge. Dersom de gifter seg med èn fra hjemlandet er deres samlede tilknytning dit større enn til norge, og de burde miste retten til å bo i norge.

7695632[/snapback]

Amen! Også burde vi få 24 års aldersgrensen i samme slengen.

7702044[/snapback]

Ser ut til at det i beste fall blir en 21-årsgrense.

Lenke til kommentar

For mange innvandrere er å dra tilbake til hjemlandet ikke en valgmulighet. Da blir det dumt å bare si "hvis du ikke liker deg her, kan du bare dra din vei."

De aller fleste asylsøkere til norge er falske. De som hevder å flykte fra noe ser ikke ut til å ha store problemer med å returnere. Mange av dem gjør det faktisk jevnlig og disse burde umiddelbart miste sin oppholdstillatelse i norge.

Da er det også et spørsmålstegn bak hvordan de kan ta seg en ektefelle fra hjemlandet de aldri har møtt når det er nettopp det landet de sies å ha flyktet fra.

Når det gjelder den største gruppen med tvangsekteskap, pakistanere, er dette dog nesten aldri tilfelle og derfor et ikke-tema, da omtrent samtlige kom hit som arbeidsinnvandrere.

eheh..hva meneru med utnytte systemet? Utledninger som gifter seg, får ikke noe mer enn hva norske ektepar får. (Om du mener at dem ikke har rett på et bedre liv enn det de hadde i sitt opprinnelige land, så er det en annen sak.)

Innvandrere begir seg bevisst ut til europa, og særlig nord-europa, fordi de ønsker å utnytte systemet. Dette er en kjentsak i andre land, i norge, myndighetene våre har sagt det, media har rapportert det osv.

Ingen reiser fra afrika til kalde lille norge for å søke asyl fordi de liker klimaet, kulturen og menneskene der.

Amen! Også burde vi få 24 års aldersgrensen i samme slengen.

Der er jeg litt mer usikker. Jeg synes det er ennå mer urettferdig å skulle dra alle over èn kam, en bare den gruppen der hvor tvangsekteskap faktisk er et problem. Dessverre er norske myndigheter fullt opptatt av å dekke opp rassen sin mot den muslimske verde, og er sikkert redde for vredet som ville oppstå om man hindret folk fra en del muslimske land å gifte seg med noen fra sitt hjemland, og ingen andre.

Vi kan fortsette med denne PK bullshiten som aldri kommer til å fungere fordi det finnes mange veier å sno seg unna, eller vi kan ta et skikkelig oppgjør med tvangsekteskap, basert på skjønn og bevisførsel.

Per i dag gjør myndighetene svært lite for å forhindre tvangsekteskap. Det dreier seg om et par regler, og ett enkelt intervju hvor politifunksjonæren hjelper deg med å utforme søknad korrekt språklig og så du får størst mulighet til å få et ja.

Lenke til kommentar

Det finnes mange greie innvandrere, men jeg synes det er på tide å sette igang tiltak mot de som utvikler seg feil vei (kriminalitet osv.) Det er alt for mye slossing, dop og stjeling i forhold til innvandrertallet. Spessielt i Oslo/omegn.

Endret av supern-
Lenke til kommentar
For mange innvandrere er å dra tilbake til hjemlandet ikke en valgmulighet. Da blir det dumt å bare si "hvis du ikke liker deg her, kan du bare dra din vei."

De aller fleste asylsøkere til norge er falske. De som hevder å flykte fra noe ser ikke ut til å ha store problemer med å returnere. Mange av dem gjør det faktisk jevnlig og disse burde umiddelbart miste sin oppholdstillatelse i norge.

Da er det også et spørsmålstegn bak hvordan de kan ta seg en ektefelle fra hjemlandet de aldri har møtt når det er nettopp det landet de sies å ha flyktet fra.

Når det gjelder den største gruppen med tvangsekteskap, pakistanere, er dette dog nesten aldri tilfelle og derfor et ikke-tema, da omtrent samtlige kom hit som arbeidsinnvandrere.

Ikke meningen å kverulere, men har du kilder på dette? Tenker da spesielt på påstanden i første avsnitt.

Hva gjelder "forslaget" om å nekte innvandrere (nekte i betydningen å innføre drastiske sanksjoner) å gifte seg med andre fra sitt eget hjemland så føler jeg at det blir et skritt i feil retning. Du snakker om å unngå å skjære alle over én kam, men innvandrere er jo heller ingen homogen gruppe. Jeg ser på en slik ordning som en grov innskrenkelse av personlig frihet, og det er ikke noe et land som Norge burde være bekjent av.

Lenke til kommentar
Det er jo bare idiotisk. Både det de gjorde og måten du reagerte på. Men om du og andre innvandrere føler dere så marginalsierte og diskriminerte og har det så fælt i norge er det jo en veldig enkel løsning på det..... dra hjem?

Jeg har vokst opp i Norge. Mitt hjemmeland har ikke noe fremtid. Å dra hjem er ikke noe løsning ;) Jeg ser på Norge som mitt hjem om dere liker det eller ikke og ja jeg er takknemlig for at jeg får være her. Takk! :p:D

Endret av s7yle
Lenke til kommentar

Siden jeg er oppvokst på Oslos ytre østkant, har jeg mange fine minner fra barndommen. Særlig inntrykk gjorde det somaliske fotballaget som ikke tålte ligge under 6-0 etter 10 minutter - selv treneren deres gikk løs på våre spillere.

Hadde Norge hadde hatt like løs våpenpolitikk som USA, hadde de vel drept oss... :)

Lenke til kommentar

Jeg mener at vi absolutt bør godta innvandrere, nye landsmenn eller hva nå enn som er riktig å kalle de. Men med svært strenge regler, dvs. hvis en nyankommen dreper, voldtar, denger etc. noen bør han/hun få normal straff, men derimot hvis det gjentar seg. RETT TILBAKE!

Innvandrere bor nå i et land med ytringsfrihet, forbud mot å steine kvinner for bagateller, og NORSKE lover og regler. Koranens regler gjelder ikke norge!! Det er på ingen måte rett av innvandrere å overstyre norske regler.

Det er en forskjell på normer og regler som er det største problemer. Jeg har ingen problemer med at det er mange innvandrere i Oslo, så lenge jeg føler meg trygg for å gå på gaten. Nå sier jeg ikke at alle invandrere bare flyr rundt å dreper og denger, men virker som om det er mer normalt å gjøre dette i de landene de kommer fra. Tok muligens litt hardt i der.

Et annet problem er definisjonen på innvandrer, husk at majoriteten av invandrere til Norge er svensker, dansker og islendere. Så vidt jeg husker.

Alle innvandrere: Velkommen til Norge, men oppfør dere pent!

Jeg har vokst opp i Norge. Mitt hjemmeland har ikke noe fremtid. Å dra hjem er ikke noe løsning Jeg ser på Norge som mitt hjem om dere liker det eller ikke og ja jeg er takknemlig for at jeg får være her. Takk!

Hvorfor har ikke ditt land noen fremtid. Hvilket land er det? Jeg er forsåvidt enig med han du skrev dette svaret til (unnskyld men husker ikke navn), liker du deg ikke her, så ha deg hjem! Det er ikke nordmenns skyld at det er krig, sult what ever, i ditt land. Derfor bør ikke vi få byrden med å ta vare på dere heller, med mindre dere oppfører dere som en nordmann.

Misforstå meg ikke, dette er jo tross alt et litt intimt tema, og det er lett å krenke, såre osv. noen. Det ønsker jeg ikke!

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar
Siden jeg er oppvokst på Oslos ytre østkant, har jeg mange fine minner fra barndommen. Særlig inntrykk gjorde det somaliske fotballaget som ikke tålte ligge under 6-0 etter 10 minutter - selv treneren deres gikk løs på våre spillere.

Hadde Norge hadde hatt like løs våpenpolitikk som USA, hadde de vel drept oss... :)

7707652[/snapback]

Virket skummelt å ha en illsint somalier etter seg! :!:

Lenke til kommentar

Noen innvandrere burde vel lære seg å sette mer pris på at de får bo her, på samme måte som Oslofolk (alle) burde sette mer pris på ressursene som blir sendt fra vestlandet til en av de minst verdiskapende områdene i hele landet.

Lenke til kommentar

Ikke meningen å kverulere, men har du kilder på dette? Tenker da spesielt på påstanden i første avsnitt.

Googler du erna solberg og identitetsløse asylsøkere så vil du finne ut at hun presenterte tall som viste at 90% av asylsøkerne som kommer hit ikke har med seg papirer, ergo falske.

Lenke til kommentar
Jeg mener at vi absolutt bør godta innvandrere, nye landsmenn eller hva nå enn som er riktig å kalle de. Men med svært strenge regler, dvs. hvis en nyankommen dreper, voldtar, denger etc. noen bør han/hun få normal straff, men derimot hvis det gjentar seg. RETT TILBAKE!

7707946[/snapback]

Men det er allerede regelen, er man ikke norsk statsborger blir man utvist om man begår "harde" kriminelle handlinger. Blir en med oppholdstillatelse tatt for mindre forseelser(typisk trafikkbøter eller en natt i fyllearresten) går det lengre tid før man kan bli norsk statsborger.

Det kommer cirka 6 000 asylsøkere til Norge i året, og ca halvparten får avslag.

Familiegjenforeninger er ca 13 000 i året. Topp 6 land: Polen, Thailand, Somalia, Irak, Russland, Tyskland.

Er nok noen år til Norge blir tatt over av muslimer...

Lenke til kommentar

vi snakker om utlenninger... hvem er de? fra hvilke land? :ermm:

det er mye å si om dette... og som folke flest har de fleste forskjellige meninger, men...

KOMMER DU TIL NORGE..... og vil være i landet, er det bare rett og rimelig at man tilpasser seg og tar initiativ til å lære VÅR kultur og VÅRT språk, man MÅ som regel ikke bo har, noen unntak er det jo alltid.... :w00t:

dere kommer inn i vårt land, sitter på ræva (som sagt ikke alle), får penger av staten, kjøper fete biler, leiligheter ol.. har ikke ungene på skolen, og kommer de har de ikke bøker, passe klær etter forhold eller størrelse, og ikke lærer de voksne språket for å hjelpe deres barn i skolen.

Er dette noe snilt mot de stakkars barna? dere legger de ut i problemer, ødelegger livet for dem, i stedenfor å flytte til et land der deres språk tales og de kan være en del av alt, og ikke alltid på utsiden.

Er enig i at vi Norske, kan være litt mer grie å hjelpe til for å innkludere, men PRØV i allefall å komme flere enn en eller to ganger da. vi prøver vi også, det er jo en grunn til at så mange kommer hit..

et eks, se på mortensrud barneskole i Oslo, noen som vet hvor mange som er norske der? :hmm:

for noen år siden var det kun 10 % som hadde to norske foreldre av alle barna på skolen, (født og oppvokst i norge, og foreldre det samme)

på grunn av dette hadde nivået på læringen sunket drastisk, det var ikke mulig når 5 av 6 elever som startet i 1 klasse ikke kunne et ord norsk, stakkars lærere og alle barna.

Vi må virkelig gjøre noe, MER NORSK KURS, ELLER FLERE HJEM...

Det går utover ditt og mitt barn her, norske eller ikke... :thumbup:

Lenke til kommentar

Greit så lenge dei samles seg i Oslo vel. Får håpe dei ikkje flytter derifra. Vi trenger dei ikkje på landet for å sei det slik. Slepp dei ikkje utafor bomringen!

Bare pass på å få vekk alle steiner / lause ting. Dei er jo eksperter på steinkasting etc. Det er ein medfødt egenskap.

Lenke til kommentar
vi snakker om utlenninger... hvem er de? fra hvilke land?  :ermm:

det er mye å si om dette... og som folke flest har de fleste forskjellige meninger, men...

KOMMER DU TIL NORGE..... og vil være i landet, er det bare rett og rimelig at man tilpasser seg og tar initiativ til å lære VÅR kultur og VÅRT språk, man MÅ som regel ikke bo har, noen unntak er det jo alltid.... :w00t:

dere kommer inn i vårt land, sitter på ræva (som sagt ikke alle), får penger av staten, kjøper fete biler, leiligheter ol.. har ikke ungene på skolen, og kommer de har de ikke bøker, passe klær etter forhold eller størrelse, og ikke lærer de voksne språket for å hjelpe deres barn i skolen.

Er dette noe snilt mot de stakkars barna? dere legger de ut i problemer, ødelegger livet for dem, i stedenfor å flytte til et land der deres språk tales og de kan være en del av alt, og ikke alltid på utsiden.

Er enig i at vi Norske, kan være litt mer grie å hjelpe til for å innkludere, men PRØV i allefall å komme flere enn en eller to ganger da. vi prøver vi også, det er jo en grunn til at så mange kommer hit..

et eks, se på mortensrud barneskole i Oslo, noen som vet hvor mange som er norske der? :hmm:

for noen år siden var det kun 10 % som hadde to norske foreldre av alle barna på skolen, (født og oppvokst i norge, og foreldre det samme)

på grunn av dette hadde nivået på læringen sunket drastisk, det var ikke mulig når 5 av 6 elever som startet i 1 klasse ikke kunne et ord norsk, stakkars lærere og alle barna.

7714954[/snapback]

Det ser virkelig ut som undervisningen ved norske skoler har sviktet alvorlig. Hvordan skal utlendinger lære norsk når ikke engang nordmenn klarer det....

Lenke til kommentar
vi snakker om utlenninger... hvem er de? fra hvilke land?  :ermm:

7714954[/snapback]

Det ser virkelig ut som undervisningen ved norske skoler har sviktet alvorlig. Hvordan skal utlendinger lære norsk når ikke engang nordmenn klarer det....

7715572[/snapback]

skal ikke komme her å si det er utlendinger som har ansvaret for at nivå i skolene svekkes, men noe er det i allefall, om man ikke har noe mer å kommentere på enn skrivefeil, så er jeg ganske sikker på at innlegget treffer rimelig riktig.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Ifølge siste statistikkene så er visst de fleste innvandrere nå om dagen pakistanske, var svensker eller noe for noen år siden. Men hører det snakkes om å være strengere mot innvandrere. Det er jeg helt enig i, men det bør skje fort, kan tenke meg at denne økende delen av befolkningen gjerne vil engasjere seg kraftigere i debatten og med alle de politiske korrekte i ryggen skulle det ikke forundre meg om de snart kan få inn hele slektstreet ved familiegjennforening.

Lenke til kommentar

En bekjent ble nylig stukket ned i Oslo av en afghaner. Jeg lurer på hva befolkningen hadde sagt til en parodi på Natteravn-reklamen: "Grunnet mer restriktiv innvandringspolitikk ble en 25 år gammel mann ikke stukket ned med en 20 cm lang kniv av en afghaner".

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar

Googler du erna solberg og identitetsløse asylsøkere så vil du finne ut at hun presenterte tall som viste at 90% av asylsøkerne som kommer hit ikke har med seg papirer, ergo falske.

7708329[/snapback]

Trenger du et grunnkurs i logikk? det er ingenting som tilsier at du kan trekke ei slik slutning. I mine øyne så minner det om bevisst løgn å påstå at "ingen papirer" == "falsk asylsøker". Ærlig talt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...