Gå til innhold

Mailprogram for en som sitter bak brannvegg

Anbefalte innlegg

Her på jobben har vi brannvegg (som forventet). Med andre ord, jeg kan ikke sette opp et mail program som Outlook Express eller Thunderbird for å sjekke min private mail. Men, det gåe an å sjekke mail via web browser. Finnes det noen mail program som klarer å sjekke mail ved å bruke "web mail" metoden? Er litt shaky på tekniske termer, men jeg håper dere forstår hva jeg mener..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

ja, du kan jo bruke gmail eller en hvilken som helst annen tilbyder som tilbyr webmail, men som du sier selv: det er jo ikke det du er på jakt etter.

Problemet ditt er da å få sjekket pop/imap-mail over http-protokollen. Det tror jeg ikke er kjempelett (sikkert mulig med endel triksing og miksing). Men jeg har problemer med å godta at brannmuren på jobben sperrer epost-portene, da ethvert kontorlandskap er mer eller mindre avhengige av tilgang på e-post...

Er du sikker på at problemet er brannmuren? Kanskje det bare er du som sitter på en pc hvor du har svært få rettigheter. Altså at du ikke får lov/tilgang til å installere/konfigurere mail-programmet?

Med mindre sjefen har store innvendinger på at ansatte sjekker privat epost, så ville jeg kontaktet systemansvarlige og spurt om hvordan man kan sette opp konto på Outlook... (Jeg antar altså at det pr i dag er en sperre på å legge til kontoer i Outlook)

EDIT: det er en forskjell på "webprogrammvare" og "nettjenester". Denne her skulle kanskje i sistnevnte? Eller kanskje under "programvare"? Nei, det er ikke så lett å poste riktig i denne jungelen av kategorier :p

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har sjekket med jobben (IT avdelingen) og de bekrefter at de har stengt portene for bruk av privat mail program. Dette har de gjort av sikkerhetmessige grunner. Før i tiden kunne man bruke privat mail program. IT avdelingen er klar over at det betyr at ansatt må bruke web mail i stedet for program for deres private mail.

Ser ut som om jeg sitter fast med å sjekke mail via web. på jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...