Gå til innhold

Godbiter for Vista Ultimate-brukere


Anbefalte innlegg

Jeg synes Vista er veldig imponerende med DPI uavhengig oppløsning og videoaccellerering på GPU. Lagde en 1080p 60FPs film som kjørte i loop, hadde ribbons.scr i backgrunnen, komprimerte HD'en og hadde DWM thumbnails av alle programmer og fremdels ganske responsivt OS.

 

http://jooh.no/root/pix/desktop/multitask/...multitask_1.png

http://jooh.no/root/pix/desktop/multitask/...multitask_2.png

 

Veldig imponerende med pixel shader 2.0 glasseffekten over det hele. Men selve programmer ser ikke ut til å få bruke GPU'en, bare noe "2D på 3D" foreløpig grrr. Ellers er Vista ordentlig bloat, og mye tregere enn XP på en 3GHz e6600 2GB ram. At de droppet Aero basic (3d accellerert skrivebord uten pixel shader 2.0 glass effekten) er tragisk og WPA er ikke noe jeg støtter, spesielt ikke når de bundler masse monopol-skapende programmer med Vista (IE, Media Player, Movie Maker, DVD Maker, Messenger, Windows Mail etc). La folk kjøpe de programmene over disk eller på internett så kan de velge i samme slengen.

 

her er filmen

http://jooh.no/web/vista_screenshot_1080p_60fps_divx.avi

 

vista i høy DPI

http://jooh.no/web/Vista_high_dpi.png

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig men Simen1 .

XP til spilling og Linux til alt annet . Personlig foretrekker jeg openSUSE 10.2 på hovedmaskina og Ubuntu 6.10 på laptoppen , da Ubuntu'n virker raskere på gammel hw / lite ram .

 

Compiz eller Beryl er jo "bærre lekkert" i forhold til Ultimate Extra .

Endret av erikoi
Lenke til kommentar
må si at en del av de tingene som stod på listen der burde jo ha vært med på alle versjoner.

 

Vet ikke hva som ligger i flerspråkelig, men det er jo for dumt at man må ut med mye ekstra for å få noe slikt, og den krypteringsnøkkel opplegget er vel noe MS burde tute frem at er flott på vista istedenfor å bare ha det for en liten eksklusiv del av sine kunder.

7695631[/snapback]

 

Det er en del usakelige påstander her. At man "føler" det burde vært mye mer i Vista Ultimate extras er jo ingen god påstand akkurat nå. At alt ikke blir plantet i det man kjøper OS'et, men at det til stadighet jobbes for å utvikle nye ting, er jo bare til brukerens eget beste. At krypteringen som medfølger Vista, BitLocker, ikke medfølger alle versjoner, er jo greit nok. Det skal koste litt med ekstrautstyr, akkurat som når du kjøper en ny bil...

7695662[/snapback]

 

Er ikke helt sikker på hvor flink du er til å lese, med mindre du mente jeg var inneforstått med alt som stod nevnt over :)

 

Men, jeg synes jo det er ganske dumt å betale ekstra for noe man ikke vet hva innebærer, foreløpig betaler man ekstra for noe som kommer til å føre med masse gadgets(eller widgets og andre småting), men uvist hvilke.

 

Men uansett, det jeg mener er ganske sært er å holde tilbake noen funksjoner som burde ha vært med for alle brukere. Det å kunne velge hvilke språkpakker som brukes for menyer og slikt burde vært noe som lå i alle verjsonene, og det som går på sikkerhet er ikke noe som bør behandles avhengig av hvilken versjon av programmet man har. Skal de kanskje gi innehavere av ultimate versjonen sikkerhetsoppdateringene en uke tidligere en de andre brukerene også slik at det føles verd å kjøpe den dyreste utgaven?

Lenke til kommentar
Synes det sier litt om microsoft og deres monopoler/strategier når den absolutt viktigste grunnen til å bruke Vista er DX10.

 

Klarer meg lenge uten sånne ekstra som det nevnes her.

7696149[/snapback]

 

Hvordan forholder det seg egentlig med DX10. Er det uløslig knyttet til Visa, eller er det MS som bevisst utelater det fra XP for å presse brukere til å oppgradere, eller kan vi vente en DX10 for XP når de har skummet fløten av Vista-lanseringen?

Lenke til kommentar

Det er svært dumt at språkpakkene er tilgjengelig for alle brukerne. Mest sannsynlig vil det nok bli tilgjengelig for nedlasting mot å betale noe.

 

DreamScene er en GPU-basert videoavspiller utviklet av Stardock og Microsoft. DreamScene vil ikke bruke mye CPU, ei heller 90% av GPUen som noen her påstår.

 

Og ja, Windows Ultimate Extras vil bli utvidet. Det ble blant annet vist et program på keynoten til Bill GAtes som kan sammenbinde to bilder. Genialt hvis ikke alle barna klarer å holde øynene oppe og smile samtidig.

Lenke til kommentar
Det er svært dumt at språkpakkene er tilgjengelig for alle brukerne. Mest sannsynlig vil det nok bli tilgjengelig for nedlasting mot å betale noe.

 

DreamScene er en GPU-basert videoavspiller utviklet av Stardock og Microsoft. DreamScene vil ikke bruke mye CPU, ei heller 90% av GPUen som noen her påstår.

 

Og ja, Windows Ultimate Extras vil bli utvidet. Det ble blant annet vist et program på keynoten til Bill GAtes som kan sammenbinde to bilder. Genialt hvis ikke alle barna klarer å holde øynene oppe og smile samtidig.

7696706[/snapback]

Groupshot er gratis tilgjenngelig i dag. Så det er vel ikke noe jeg ville lagt inn ekstra penger for i en Ultimate versjon akkurat.

 

og mulig at jeg er dårlig til å lese, men klarte ikke å finne noen som påstår at dreamscene bruker 90% av GPU heller.

 

PS: er ikke bitter sur eller noe slikt, bare dårlig til å skrive. Og tror det er mangel på arbeidsvilje som får meg til å poste så mye her i dag. :w00t:

Endret av bOMS
Lenke til kommentar

7695862[/snapback]

Personlig kommer jeg til å satse på dualboot med Windows XP (til spilling) og Ubuntu 6.10 (til alt annet). Mye av grunnen er den svært høye prisen. (For de som piratkopierer så blir det vel mer plagsomt med påminnelser til registrering, reinnstallasjoner osv)

7695862[/snapback]

 

Om du skal bruke XP til spilling, hva så med DX10??

Endret av RyGi
Lenke til kommentar
(For de som piratkopierer så blir det vel mer plagsomt med påminnelser til registrering, reinnstallasjoner osv)

7695862[/snapback]

 

Har en 100% lovlig kopi av Windows XP pro, men jeg kjører faktisk daglig en pirakopi. Hvorfor? Denne kommer ikke med 1000 andre programmer jeg ikke trenger, stabil som faen, oppdaterer seg selv og funker fint. Med min bundlede XP var det en hel del formateringer, nå har jeg ikke formatert siden jeg lastet ned og installerte!

 

Men selfølgelig, dere må IKKE LASTE NED WINDOWS uansett hva jeg sier, kjøp! Dette er ingen oppfordring, langt i fra :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...