Spursen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hei. Jeg får med jevne mellomrom ( ca. 1 gang i uka) beskjeden "Begrenset eller ingen forbindelse" på min laptop. Dette gjelder det trådløse nettverket hjemme. Tilkobling lokalt med LAN-kabel er umulig, da "Begrenset eller ingen forbindelse" er gjeldende hele tiden. Hvis jeg prøver å reparere, får jeg beskjed om at feilen ligger hos min internett-leverandør. Jeg har ellers stabilt trådløst nettverk på min laptop, men en kompis av meg har problemer med samme trådløse nettverket på sin laptop. Signalstyrken er utmerket, men nettet kobles fra med jevne mellomrom(ca 1 gang i minuttet). Han har eksternt trådløst nettverkskort(USB) mens jeg har innebygget trådløst nettverkskort. Kan ustabiliteten ligge i nettverkskortene? eller er det noe med innstillingene på routeren? På forhånd tusen takk Hilsen Spursen Endret 12. januar 2007 av Spursen Lenke til kommentar
Mrs Hatta Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Dette har skjedd med meg mange ganger og. Jeg har pleid å bare sjekke kablene. Resette routeren også funker det etter en tid. Ved ikke om det jeg gjør har hensikt en gang.. Kanskje det bare er en av de hundre offergavene jeg gir. ^^ Lenke til kommentar
Spursen Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Dette har skjedd med meg mange ganger og. Jeg har pleid å bare sjekke kablene. Resette routeren også funker det etter en tid. Ved ikke om det jeg gjør har hensikt en gang.. Kanskje det bare er en av de hundre offergavene jeg gir. ^^ 7695333[/snapback] Hehe.. Jeg pleier å gjøre sånne ting jeg og Men jeg tenkte det kanskje fantes andre og mer "riktige" måter å løse dette problemet på. Så vi får krysse fingrene og håpe at en smarting kan assistere oss i dette kjedelige og etter hvert meget irriterende problemet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Skjer dette uten videre eller går det 'tung trafikk' som bittorrent e.l. på linja? Hvilken router bruker du? Lenke til kommentar
Spursen Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Skjer dette uten videre eller går det 'tung trafikk' som bittorrent e.l. på linja?Hvilken router bruker du? 7695495[/snapback] Det skjer uten videre. Jeg bruker hverken bittorrent eller andre nedlastingsprogrammer. Routeren heter Gigabyte, og er kjøpt på Clas Ohlson til kr 598. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det finnes endel dårlige routere på C.O. Du kan jo sjekke at du har siste firmware og passe på at du krypterer slik at ikke andre kobler seg opp på nettet ditt. http://www.gigabyte.com.tw/Support/Communi...mware_List.aspx Lenke til kommentar
TForrest Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 De stasjonære maskinene du snakker om, er de koblet inn på samme router? Og hva må du gjøre spesifikt for å få nettet opp og gå igjen? Hjelper det å ta strøm på router, eller må du gjøre noe med modem fra ISP? Lenke til kommentar
Spursen Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 De stasjonære maskinene du snakker om, er de koblet inn på samme router?Og hva må du gjøre spesifikt for å få nettet opp og gå igjen? Hjelper det å ta strøm på router, eller må du gjøre noe med modem fra ISP? 7697835[/snapback] De stasjonære maskinene er koblet inn på samme router. For å få det trådløse nettet opp og gå igjen pleier jeg å koble fra strømmen til routeren og vente i ca 1 min før jeg kobler til strømmen igjen. Da finner min laptop det trådløse nettet automatisk. Jeg har aldri trengt å røre modem fra Get. Lenke til kommentar
Spursen Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Det finnes endel dårlige routere på C.O. Du kan jo sjekke at du har siste firmware og passe på at du krypterer slik at ikke andre kobler seg opp på nettet ditt.http://www.gigabyte.com.tw/Support/Communi...mware_List.aspx 7697714[/snapback] Jeg har ikke kryptert det trådløse nettet, da jeg ikke vet hvordan jeg gjør dette. Er det noen som har kunnskap om hvordan jeg gjør dette med Gigabyte router til kr 598 fra Clas Ohlson? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Vel, jeg har et modem. Det som ofte skjer, nettopp skjedde var at jeg fikk begrense eller ingen trafikk. Spasserte ned, fant frem til modemet og starta det omigjen. Funker fint nå, jeg tror du trenger en firmware oppgradering eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå