Gå til innhold

uten generell studiekompetanse

helvete83

Anbefalte innlegg

noen som vet om kurs eller skole som tar inn fag uten generell studiekompetanse..?

prøvde meg på privatisteksamen i jul men strøk på alt.historie ,norsk muntlig,samfnnlære møtte ikke opp......

gidder ikke ta de idiot fagene opp igjen til sommeren..liksom hva fan er vitsen med norsk muntlig? det er så masse dritt der som du aldri bruker i livet uansett.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som vet om kurs eller skole som tar inn fag uten generell studiekompetanse..?

prøvde meg på privatisteksamen i jul men strøk på alt.historie ,norsk muntlig,samfnnlære møtte ikke opp......

gidder ikke ta de idiot fagene opp igjen til sommeren..liksom hva fan er vitsen med norsk muntlig? det er så masse dritt der som du aldri bruker i livet uansett.....

7695242[/snapback]

Bjørknes, Treider tar inn folk uten generell studiekompetanse på vgs-nivå,

har erfaring fra førstnevnte for noen "lysår" siden. Men disse er

jo ikke gratis da. Var ikke sikker på om du mente vgs eller høgskole /UNI.

Hvis du bare er interessert i noen spes. fag (og ikke f.eks. norsk muntlig som

er psyko mhp pensum-støtter deg der iallfall), så kan du jo bare melde deg som

"privatist" på på høgskole/UNI. Altså du kan få evt kompensert for manko

standarvitnemål (studiekompetanse) med arbeidserfaring, kurs, etc.

Har sjølv vært privatist ved høgskole (realfag) og plukka fag der...(de dreit i studiekompetansen min, bare jeg kunne dokumentere realfagskompetanse).

Lenke til kommentar

Alle offentlige (og akkrediterte private) høgskoler er underlagt den samme forskriften, som sier at opptakskravet for de aller fleste studiene er generell studiekompetanse eller realkompetanse (dersom søkeren er 25 år eller eldre).

De samme kravene gjelder for å ta eksamen som privatist, her er det gitt i Universitets- og høgskoleloven at kandidaten skal dekke alle opptakskrav.

Det sikreste varselet om at du bør styre unna et universitet/høgskole er dersom de "driter i kravene".

Lenke til kommentar

Irrelenvante poster, eller poster med flaming slettes.

Men som det sies her, har man ikke studiekompetanse kan man strengt tatt bare glemme høyere utdanning da det er et minstekrav. Fag som ikke krever studiekompetanse er strengt tatt ikke høyere utdanning såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...