Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

selge bil audi 2002

Anbefalte innlegg

har hatt bilen i annonse i over 1mnd men har ikke hørt fra noen..

er det noe jeg gjør feil?

audi 2002modell 1.6

km 120000

selges for 160000kr

et par ting som må fikses. katalysator må byttes,har en ripe på bagasjelokket.koster 2000kr å lakkere den..ellers er bilen i tipp topp stand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må vel ned i pris, 20-30K?

Mye å velge i her, og går man et eller to år ned så får man meget bra biler med samme speks til rundt 100k (uten de feilene du opplyser om).

Og så spørs det jo hvor du annonserer. har du bilde i annonsen? (det betyr vel en god del når det er så mange å velge i samme katogori).

Edit: litt fix!

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Jeg solgte min Audi A4 2.0 (limo 130) 2001 modell med 60 000km på telleren og null feil eller mangler, ingen skader i lakken etc. for ca. 6 måneder siden. Da solgte jeg den for 175 000,- + omreg

Tror nok du må ned i pris om du skal selge en 1.6 altså.. I alle fall siden bilen ikke er uten feil.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle vurdere å kjøpe en bil med feil, så er det klart at feilene enten må reflekteres i kjøpsprisen, eller så må selger utbedre før jeg kjøper. For deg vil det jo nesten være det samme om du utbedrer på forhånd, eller om du trekker fra antatte rep.omk i prisen. Det du sitter igjen med etter salget bør være det samme. Og ærlig talt; det går ganske mange av disse bilene og vurderer man å kjøpe en såvidt ny bil i denne prisklassen, så er kanskje ikke en med feil som må utbedres noen vits i å vurdere, når det finnes et utall som tilsynelatende er uten feil. Førteinntrykk er det absolutt viktigste ved bilkjøp, og en bil hvor det første du må gjøre er reparere, gir dårlig førsteinntrykk. Jeg ville definitivt utbedret feilene. Lykke til med salget!

Lenke til kommentar
fikse bilen i tipp topp stand før jeg selger?

har du røyka maling?

gidder ikke ut med 20k til rep for en bil jeg skal selge,er du geern

7699137[/snapback]

Jeg hadde aldri tatt sjansen på å kjøpe en bil av noen som kommer med en sånn uttalelse. Bare sånn at det er sagt.

Lenke til kommentar
har hatt bilen i annonse i over 1mnd men har ikke hørt fra noen..

er det noe jeg gjør feil?

audi 2002modell 1.6

km 120000

selges for 160000kr

et par ting som må fikses. katalysator må byttes,har en ripe på bagasjelokket.koster 2000kr å lakkere den..ellers er bilen i tipp topp stand

7695234[/snapback]

det du gjør feil... tja

i en annen tråd sier du at hjullageret er gåen (ulyd)

ikke si "tipp topp stand" når det ikke stemmer...

Lenke til kommentar

De feilen som koster 20K å fikse, må du regne med å trekke i fra på prisen som er takst. I tillegg ligger du alt for høyt uansett.

Jo mindre, feil, jo lettere. En såpass ny bil, regner folk med å kjøpe uten større reparasjoner. Reparasjoner = mer arbeid og tid på verksted. Derfor detter prisen og interessen fort.

Men en katalysator burde vel gå på reklamasjon? Den burde absolutt holde lengre, og iallefall 5 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...