helvete83 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 har hatt bilen i annonse i over 1mnd men har ikke hørt fra noen.. er det noe jeg gjør feil? audi 2002modell 1.6 km 120000 selges for 160000kr et par ting som må fikses. katalysator må byttes,har en ripe på bagasjelokket.koster 2000kr å lakkere den..ellers er bilen i tipp topp stand Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Du må vel ned i pris, 20-30K? Mye å velge i her, og går man et eller to år ned så får man meget bra biler med samme speks til rundt 100k (uten de feilene du opplyser om). Og så spørs det jo hvor du annonserer. har du bilde i annonsen? (det betyr vel en god del når det er så mange å velge i samme katogori). Edit: litt fix! Endret 11. januar 2007 av Blacki Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg solgte min Audi A4 2.0 (limo 130) 2001 modell med 60 000km på telleren og null feil eller mangler, ingen skader i lakken etc. for ca. 6 måneder siden. Da solgte jeg den for 175 000,- + omreg Tror nok du må ned i pris om du skal selge en 1.6 altså.. I alle fall siden bilen ikke er uten feil. Lenke til kommentar
helvete83 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 hvor kan jeg henvende meg vis jeg vil selge bilen til et firma??i drammen-osloområdet? hvor mye taper jeg på et eventuelt salg til et firma fremfor til privatpersoner`? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Kanskje lurt å fikse de småfeilene før du selger? Slik at bilen er helt i topp stand når du selger den. Lenke til kommentar
helvete83 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 fikse bilen i tipp topp stand før jeg selger? har du røyka maling? gidder ikke ut med 20k til rep for en bil jeg skal selge,er du geern Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 fikse bilen i tipp topp stand før jeg selger?har du røyka maling? gidder ikke ut med 20k til rep for en bil jeg skal selge,er du geern 7699137[/snapback] Kan jo ihvertfall fikse ripen da, hadde ihvertfall jeg gjort. Lenke til kommentar
Revi Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvis jeg skulle vurdere å kjøpe en bil med feil, så er det klart at feilene enten må reflekteres i kjøpsprisen, eller så må selger utbedre før jeg kjøper. For deg vil det jo nesten være det samme om du utbedrer på forhånd, eller om du trekker fra antatte rep.omk i prisen. Det du sitter igjen med etter salget bør være det samme. Og ærlig talt; det går ganske mange av disse bilene og vurderer man å kjøpe en såvidt ny bil i denne prisklassen, så er kanskje ikke en med feil som må utbedres noen vits i å vurdere, når det finnes et utall som tilsynelatende er uten feil. Førteinntrykk er det absolutt viktigste ved bilkjøp, og en bil hvor det første du må gjøre er reparere, gir dårlig førsteinntrykk. Jeg ville definitivt utbedret feilene. Lykke til med salget! Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 fikse bilen i tipp topp stand før jeg selger?har du røyka maling? gidder ikke ut med 20k til rep for en bil jeg skal selge,er du geern 7699137[/snapback] Jeg hadde aldri tatt sjansen på å kjøpe en bil av noen som kommer med en sånn uttalelse. Bare sånn at det er sagt. Lenke til kommentar
joka Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 har hatt bilen i annonse i over 1mnd men har ikke hørt fra noen..er det noe jeg gjør feil? audi 2002modell 1.6 km 120000 selges for 160000kr et par ting som må fikses. katalysator må byttes,har en ripe på bagasjelokket.koster 2000kr å lakkere den..ellers er bilen i tipp topp stand 7695234[/snapback] det du gjør feil... tja i en annen tråd sier du at hjullageret er gåen (ulyd) ikke si "tipp topp stand" når det ikke stemmer... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 De feilen som koster 20K å fikse, må du regne med å trekke i fra på prisen som er takst. I tillegg ligger du alt for høyt uansett. Jo mindre, feil, jo lettere. En såpass ny bil, regner folk med å kjøpe uten større reparasjoner. Reparasjoner = mer arbeid og tid på verksted. Derfor detter prisen og interessen fort. Men en katalysator burde vel gå på reklamasjon? Den burde absolutt holde lengre, og iallefall 5 år. Lenke til kommentar
helvete83 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Men en katalysator burde vel gå på reklamasjon? Den burde absolutt holde lengre, og iallefall 5 år. 7701792[/snapback] hvor kan jeg henvende meg for å finne ut det? Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Tror du kan glemme å få erstattet katalysatoren over garanti på en fem år gammel bil. Er ikke dette en slitedel og ikke uvanlig at den tar kvelden etter kjørte 120000 km? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Bilen er fra 2002, så det spørs når i 2002, men jeg ville tro at en katalysator ikke kan regnes som en slitedel på lik linje med eksosanlegget. Men er bilen under 5 år enda, er mulighet for å fremlegge en reklamasjon tilstede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå