helvete83 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 har et problem med audien når jeg svinger til høyre,da hører jeg en ulyd fra høyreforhjul...dette skjer ikke når jeg svinger til venstre.. har hørt at det kan være hjullageret,men er ikke sikker.. noen som vet hvor mye det koster?har kjørt med problemet i over 1 år nå,og i det siste har det bare blitt verre,ulyden blir høyere....helt for jevlig å høre på.. + at katalysatoren må byttes fikk en pris på 10500kr på audiverkstedet.. helt for jevlig 10k? håper på rask svar Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Si meg, hva forventet du da du kjøpte en Audi? Billig og problemfritt bilhold? Lenke til kommentar
otis Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Katalysator er veldig dyrt til alle biler, ihvertfall de fleste. Hjullager er da ikke så dyrt å bytte, men delen kan nok koste fra 500,- til 1500,- Om du ikke finner ut av den ulyden så kan du risikere å ødelegge enda mer etterhvert, om du er uheldig altså. Lenke til kommentar
helvete83 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 vet dere hvor lang tid det tar å fikse hjullageret(vis det er det so mer feilen da) tar det maks 1 time?må liksom vente på verkstedet da jeg ikke kommer meg noen steder uten bil.. kan jeg gjøre dette på et vanlig verksted(ikke merkeverksted)?? Lenke til kommentar
helvete83 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 hvilken verksted er billigst i drammensområdet?? Lenke til kommentar
helvete83 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 hva er et hjullager? hvor ligger det i bilen?? Lenke til kommentar
otis Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Et hjullager er et lager som sitter fast inne i navet på bilen, du kan tenke deg slik at det sitter fast bakom bremseskiven på en måte. Man har som oftest 4 hjullager på en bil med 4 hjul. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Lyden av et slitt hjullager er en summende/durende lyd, spesielt ved svinging, da lageret blir utsatt for sidekrefter(aksialt). Kan ofte også pipe (pga bremseklossene kommer inntil bremseskiven). Det er endel arbeid faktisk å skifte. En må vite litt om hvordan dette skal gjøres riktig, bla må det gamle fjernes og det nye må monteres riktig for at det skal vare. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Dette skal du få på garanti, du kan klage i 5 år og audi kommer til å si nei å nekte men er bare å be dem holde kjeft! En kat skal vare i mer en 3 år så det er soleklar klagerett på den og samme med hjullager. klag til forbukerrådet og ikke gi deg! Audi kommer til å prøve å vri seg unna som bare det, akkurat som alle andre vag verksteder. Hadde problemer med høyt oljeforbuk på min toyota celica og den er 7 år gammel. (kjent problem på noen 2000 modell celica) var innom toyota i desember og fikk time til ny motor uten et spørsmål. dem sa bare okei bare lever bilen 9 januar så bytter vi motor har også fått byttet andre små ting uten å betale 1 krone. kjenner en som har en 5 år gammel avensis og hadde funkt i frontlyktene, han dro innom å sa dette og dem ble med ut å så på det og fikk satt i nye lykter dagen etter de fleste gir seg alt for lett når det gjelder og klage og dette utnytter dem Endret 13. januar 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
helvete83 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 må jeg henvende meg til den samme audisenteret som solgte meg bilen? blir litt langt å kjøre.... kan jeg henvende meg til dem via epost?og hva skal jeg si. hjelp meg... Eller skal jeg kontakte forbrukerrådet først? har det noe å si at jeg aldri har vært på audiverkstedet for kontroll/skifteolje osv? (gjorde det selv hjemme) Lenke til kommentar
helvete83 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 er det farlig å kjøre med ødelagt hjullager? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 er det farlig å kjøre med ødelagt hjullager? 7711113[/snapback] Ja, faktisk. I verste konsekvens kan hjulet falle av (been there, done that), men det avhenger av hvordan konstruksjonen og oppbygningen av lageret og navet er utført. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Dette skal du få på garanti, du kan klage i 5 år og audi kommer til å si nei å nekte men er bare å be dem holde kjeft! En kat skal vare i mer en 3 år så det er soleklar klagerett på den og samme med hjullager. klag til forbukerrådet og ikke gi deg! Audi kommer til å prøve å vri seg unna som bare det, akkurat som alle andre vag verksteder. Da kommer jo det store spørsmålet.. gir Audi 5 års garanti? Hvis ikke, så er det jo bare å glemme det. Tviler på at Audi har 5 års garanti, da de fleste har 3 år. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Dette skal du få på garanti, du kan klage i 5 år og audi kommer til å si nei å nekte men er bare å be dem holde kjeft! En kat skal vare i mer en 3 år så det er soleklar klagerett på den og samme med hjullager. klag til forbukerrådet og ikke gi deg! Audi kommer til å prøve å vri seg unna som bare det, akkurat som alle andre vag verksteder. Da kommer jo det store spørsmålet.. gir Audi 5 års garanti? Hvis ikke, så er det jo bare å glemme det. Tviler på at Audi har 5 års garanti, da de fleste har 3 år. 7712683[/snapback] Nesten ingen bilmerker gir 5 års garanti, ikke Toyota heller, men hvis produktet man kjøper er laget for å vare i mer enn 3 år har man 5 års reklamasjons rett og en bil er uten tvil laget for å være i mer enn 5 år. man har loven på sin side når man klager. men når det kommer til diverse slite deler på bilen er det litt forskjellig, du har for eks ikke 5 års garanti på vindusviksere og andre slite deler som normalt ikke holder mer enn feks 1år som oljefilter, reimer osv. men en katalysator og hjullager skal vare i mer enn 3 år og mer enn 5 år også. så her må det være en produksjonsfeil. Toyota har utvidet garati tiden til 7 år for celica på motor og girkasse pga noen problemer med de tidligste modellene. Endret 13. januar 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
helvete83 Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 bilen ble førstegangsregistrert i juni 2001 men er en 2002modell.så er vel mer enn 5 år gammel hvor lang tid tar det før man får svar fra forbrukerrådet?sendte dem en email istad.. menne du 87 er du sikker på at jeg får dette på garantien? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Få noe hos Møller gratis på garantien? Den eneste garantien du får fra dem, er at dette kommer til å bli dyrt. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 bilen ble førstegangsregistrert i juni 2001 men er en 2002modell.så er vel mer enn 5 år gammelhvor lang tid tar det før man får svar fra forbrukerrådet?sendte dem en email istad.. menne du 87 er du sikker på at jeg får dette på garantien? 7714570[/snapback] du får det ikke på garantien. Du må reklamere. Og hvis den er over 5 år kan det bli vanskelig. Lenke til kommentar
helvete83 Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 bilen ble førstegangsregistrert i juni 2001 men er en 2002modell.så er vel mer enn 5 år gammelhvor lang tid tar det før man får svar fra forbrukerrådet?sendte dem en email istad.. menne du 87 er du sikker på at jeg får dette på garantien? 7714570[/snapback] du får det ikke på garantien. Du må reklamere. Og hvis den er over 5 år kan det bli vanskelig. 7716235[/snapback] hvordan går jeg frem angående reklamering? Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kanskje sånn: Du sier "Katalysatoren har sluttet å fungere. Jeg reklamerer på den." Mannen i skranken hos Møller svarer "Hvorfor det?" Du sier "Fordi en katalysator skal vare hele bilens levetid, i hvert fall lengre enn 100 000 km. Det må ha vært en produksjonsfeil på den." Mannen sier "Nei, katalysatoren er en slitedel. Umulig å si den må byttes." Du sier "Jeg går til Forbrukerrådet, så tenker jeg det blir fart i sakene." Mannen sier "OK, du skal få en ny katalysator med 10% rabatt. Vi vil jo at du skal være fornøyd." Eller kanskje ikke ... Lenke til kommentar
helvete83 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 hvor lang tid tar det å skifte et hjullager på verksted?? og hvor mye må jeg ca punge ut? må skifte asap helt for jevlig å kjøre tør likson ikke kjøre fort lenger da jeg e rredd hjulen detter av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå