vetterov Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hei. Jeg har nå bestilt meg ny laptop og venter i spenning. Jeg vurderer også en ny Tv på hybelen. Takk Gud for Lånekassen Det jeg lurer på er hvordan jeg bruker en LCD- skjerm som vanlig TV? laptop'en er 14", så jeg kommer til å bruke skjermen til litt spilling såvel som tv titting. Hvordan går jeg frem? Dessuten: er det noe forskjell på å kjøpe en vanlig Lcd tv til samme bruk, da de store kjedene har en del på tilbud i disse dager? tenker på noe mellom 20" og 28" Takker så mye for svar, da jeg ikke har nevneverdig peiling på nettopp dette Endret 11. januar 2007 av vetterov Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det er forskjeller på LCD TVer og skjermer, ja. Tvene er større, men har mindre oppløsning. Mens skjermene er motsatt. Skaff deg TV kort på PCen, så funker en skjerm flott til TV. Skjermene er jo dyrere pr. tomme, men egner seg langt bedre til skrivebordsbruk. En 22" LCD skjerm får du for litt over 3000 kroner, men en 24" koster hele 7000 kroner. En LCD TV er jo ofte billigere, men har da dårligere oppløsning. Den vil egne seg bedre til å sitte på litt avstand, og se på film,osv.. Sånn jeg forstod det kan du ha en LCD TV til spill og film, og bruke laptopskjermen til alt annet. Da er det viktig å finne en TV med god støtte for høy oppløsning fra PCen. Eer den HD ready takler den ihvertfall 1280*720 på inngangene, men helst skal den klare sin native oppløsning, som gjerne er 1366*768 i denne klassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå