Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blemme rundt vorte (fingeren)

I_Want_a_Wii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Har vært hos legen med en vorte. Legen frøs vorten, og sa at det ville antakeligvis komme en blemme der.

Vel... han hadde veldig rett i det. Det kom en vannblemme rundt vorten. Er det noe negativt om jeg stikker hull på den?

:w00t:

7694918[/snapback]

Bare la blemmen være i fred. Området under blemmen er sterilt noe som gjør at såret gror mye fortere. Det kommer heller ingen infeksjoner i blemmen hvis du lar den være helt i fred.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei!

Har vært hos legen med en vorte. Legen frøs vorten, og sa at det ville antakeligvis komme en blemme der.

Vel... han hadde veldig rett i det. Det kom en vannblemme rundt vorten. Er det noe negativt om jeg stikker hull på den?

7694918[/snapback]

Jeg har også vært hos legen og frosset en vorte på siden av storetåa. Det har blitt en kjempesvær(!!) blå blemme, er dette normalt?

Lenke til kommentar
Hei!

7694918[/snapback]

Jeg har også vært hos legen og frosset en vorte på siden av storetåa. Det har blitt en kjempesvær(!!) blå blemme, er dette normalt?

7834091[/snapback]

Hvorfor er du anonym? Det er jo ikke akkurat flaut å fjerne ei vorte...

Hvor "kjempesvær" er denne blemma da?

Lenke til kommentar

Jeg var på sykehuset og frosset flere vorter for en god stund siden, og da fikk jeg mange store, vonde vannblemmer som var fulle av blod og ikke vann. ( Blir vel heller blodblemmer da? :\ )

La de være en stund, så stikker du et lite hull om det skulle presse på for kraftig (den smerten jeg fikk av de blemme var ubeskrivelig jævlig).

Og et tips til neste gang du skal fjerne vorter, å fryse ei vorte fungerer skjeldent.

I mitt tilfelle fordobla det antallet og gav meg mange stygge arr.

Ta å smør litt haiolje på vortene i 1-4 dager, så forsvinner de helt arrfritt. :)

Lenke til kommentar
Jeg var på sykehuset og frosset flere vorter for en god stund siden, og da fikk jeg mange store, vonde vannblemmer som var fulle av blod og ikke vann. ( Blir vel heller blodblemmer da? :\ )

La de være en stund, så stikker du et lite hull om det skulle presse på for kraftig (den smerten jeg fikk av de blemme var ubeskrivelig jævlig).

Og et tips til neste gang du skal fjerne vorter, å fryse ei vorte fungerer skjeldent.

I mitt tilfelle fordobla det antallet og gav meg mange stygge arr.

Ta å smør litt haiolje på vortene i 1-4 dager, så forsvinner de helt arrfritt. :)

7837162[/snapback]

Takk for svar!!=) Men åå nå håper jeg de forsvinner, hakke gått gjennom all den painen for ingenting!Hvor får man kjøpt haiolje?

Hvor lenge er de blemmene der ca??

Jeg er anonym fordi jeg søkte på blemmer på google og kom inn her, orker ikke registrere meg, vet ikke engang åssen side dette er:P

Lenke til kommentar
Er usikker på hvor du får tak i haiolje. Var mamma som kjøpte det til meg for noen år siden.

Jeg hadde blemmene i godt over 1 uke.

Jeg måtte faktisk gå litt med bandasje på hendene også pga. at det blødde en del noen ganger og var veldig følsomt og vondt.

7845600[/snapback]

Forsvinner vorten når blemmen sprekker? eller fortsetter den å bli der? og man skal ikke sprekke blemmen selv? vente til den blir borte? tar det lang tid?

Lenke til kommentar

Frøs to-tre småvorter en gang, da var det slik at blemma ''løfta" opp vortene, altså ble vortene separert fra huden ved at de ble en del av vannblemma. Blemma vokste seg stor, og jeg røska den av og siden har jeg ikke hatt noe problemer med vorter. Tok dog en stund før såret grodde, så kunne nok ha venta litt med å ta av blemmehuden. Det var et sted det ikke ble slik blemme, men der døde huden der det var frosset og vorta falt av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...