LuciFear Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg kjøpte diskettstasjon nylig, men den vil ikke fungere. Den lyser konstant, uten at jeg riktig forstår hvorfor. Windows finner den, men når jeg prøver å lese en diskett, så bare står den og jobber i det uendelige, uten å kunne lese disketten. Noen som forstår hva som er feil? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Prøv å snu den _ene_ kontakten 180 grader. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 hvis ikke det går, løp ned i kjelleren og hent en ny :wink: Lenke til kommentar
LuciFear Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 funker jo ikke å snu kontakta, pga av hakket på den ene siden.. Lenke til kommentar
Kstef Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Er du helt sikker på at du ikke kan snu kabelen!!?? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hvis lyset i diskettstasjonen lyser hele tiden så er jeg 90% sikker på at kabelen står feil vei. Hvis det er en plastsak på kabelen som hindrer deg i å snu den, så kutt av denne plastsaken. Har selv erfart at noen kabler ikke stemmer overens med floppyen, og at litt kutting må til. DrErling Lenke til kommentar
que Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Du har vel ikke tilfeldig vis en Nec-stasjon, disse har en liten "perforering" i prinplata der hvor du kobler på kabelen. Denne må du knekke av for å få sporet som gjør at kabelen kan settes riktig vei. [ Denne Melding var redigert av: que på 2002-11-26 19:49 ] Lenke til kommentar
LuciFear Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 joa, har faktisk NEC. får prøve å bryte og mekke litt, for sånn som den sitter nå så får jeg ikke bytta om. takk for all hjelp! :smile: Lenke til kommentar
LuciFear Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 jeg fikk satt i kabelen andre veien, men eneste forskjellen er at den ikke lyser konstant lenger. Har fortsatt samme problemet med at den ikke finner disketten.. urk Lenke til kommentar
post Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Først bør du sjekke att diskettstasjonene er konfigurert riktig i BIOS. Sett både A og B til rette formatet. (Bare sånn for sikkerhets skyld). Det er normalt to koblinger på kabelen som passer til diskettstasjonen, disse skal passe "begge veier", hvis ikke så gjør tilpassninger slik at det går. Normalt skal du bruke den koblinga som er ytterst på kabelen med evt merking opp til høyre. Hvis ikke det virker: Sørg for å ha flere disketter som du vet virker til testinga. Finn alle mulige måter å koble kabelen på, (2x2=4?), skriv gjerne opp på en lapp, gå så systematisk gjennom disse. Lykke til! Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg er 99% sikker på at floppykabelen er feil vei. Hvis du ikke klarer snu den på diskettstasjonen, prøv å snu den på hovedkortet. Ellers må du til med kniv og fil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå