Gå til innhold

Stor forskjell på 7200 og 10.000 rpm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så lenge du kun skal bruke maskinen til gaming tror jeg ikke du vil merke så stor forskjell at det gjør noe

7694730[/snapback]

OK.... men konfigurerer den litt med tanke på videoredigering også. Har blant annet ønsker om å investere i MYE RAM. Vil jeg merke stor forskjell ved å ta den raske HDDen til videoredigeringen? :ermm:

(Håper ikke det, for jeg har egentlig ikke råd) :no:

Lenke til kommentar
Er det stor forskjell på de to hastighetene?

7694711[/snapback]

Det er ca 2800rpm eller 39% forskjell i rotasjonshastighet.

Redigert:

* I spilling er det forskjell på hvor raskt man får startet hvert brett. Det er jo essensielt i en del spill å være først ute på spillebrettet.

* Til videoredigering spiller det ingen rolle. Alle dagens harddisker er mer en raske nok til både vanlig redigering og mer avansert redigering med overganger osv. Programvaren er laget sånn at man ikke får frame-drops uansett hvor treg harddisken er.

Lenke til kommentar
Er det stor forskjell på de to hastighetene?

7694711[/snapback]

Det er ca 2800rpm eller 39% forskjell i rotasjonshastighet.

Redigert:

* I spilling er det forskjell på hvor raskt man får startet hvert brett. Det er jo essensielt i en del spill å være først ute på spillebrettet.

* Til videoredigering spiller det ingen rolle. Alle dagens harddisker er mer en raske nok til både vanlig redigering og mer avansert redigering med overganger osv. Programvaren er laget sånn at man ikke får frame-drops uansett hvor treg harddisken er.

7694760[/snapback]

Takker for veldig bra svar! Da går jeg for 7.200.

Har ikke behov for raskere "loading" i spill. Viktigere å vite at det har liten betydning ved redigering.

Takker :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...