BeFs Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 De kan jo beslaglegge mopeden da, for å forhindre tukling med bevismateriale. Om det forekommer ofte tror jeg ei. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det skal mye til for at de beslaglegger den ;P Kjenner folk som har hatt sivilen bak seg målt til 80 og blitt sendt til visning som mistenkt trimming :!: Men så er det ikke ofte de sjekker mopeder heller, er det kontroll er det som regel alkohol, belte, førerkort og vognkort kontroll Mopeden blir bare sjekket i en teknisk kontroll, og da er biltilsynet med.. Da kan den vell bli beslaglagt, men skal mye til egentlig.. Lenke til kommentar
X-Mode Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 den ene gangen da jeg kjørte med nsr sjilt på tsxen min...så sto sivilen og ventet på meg..en nabo eller noge såm har tipsa de så avsjiltet di mopeden og sa hvis jeg ikke ville ta imot trimboten ville di beslagelege mopeden..trist..men slap una med dokumentforfalskning og mangellapp på nsren.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Vil nok ikke kalle det trist, bare idioti. Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Hva slags nabo er det da? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 En nabo som tenker på sikkerhet. Det mange ikke tenker på er at hvis man gjør noe ulovlig med en moped, kjører med gale skilter, trim osv. er at forsikringen er ugyldig. Tenk hvis du kjører over en person og gjør den personen invalid, da må du kansje punge ut med millioner i erstatning. Forsikringen er der for å forhindre at du må betale så mye. Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) kjøp Rieju du=) gode mopeder. am6 motor. det oser kvalitet av de aller fleste syklene. har selv en Rieju Mrx Pro. 27 000 ny for 2 år siden=) har bare hatt problem med blinklysa, for at jeg leker meg litt for mye på isen. =) knallmoped=) selger den for 20 nå men jeg bor vel langt unna Endret 16. januar 2007 av Pe3 Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Sant det du sier BeFs, men selv om det med forsikring så hadde eg aldri meldt naboen, kansje viss det var ein av dem verste^^ Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Å kjøre med falske skilter samt trim, kvalifiserer som "versting" hos meg. Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Ja falske skilter liker ikkje eg heller men litt trim er vell kansje litt bra? Er vell bedre å kunne kjøre like fort som andre trafikkanter enn å stoppe opp alle? Rett meg viss eg tar feil! Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 har ikke trimma jeg da, fjernet en plombe og toppet lett 80-90. skal si at det er mye deiligere å kjøre da, å det er så mye bedre flyt i traffikken når jeg kjører etter den vanlige fartsgrensa til biler. er jo ulovlig da, men så deili å slippe alle disse sinte bilistene.. falske skilt? nei takk Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Har selv kjørt moped, og ja, jeg vet hvordan det er å ligge med en rekke av 100 biler bak meg. Grunnen til at jeg ikke trimmet mopeden sier dere? Jo, fordi jeg var redd for at hvis jeg kræsja i en bil, eller kjørte ned en fotgjenger, så hadde jeg ingen forsikring i ryggen. Nå skal jeg ikke dra alle mopedister under èn kam, men de fleste mopeder jeg ser har ikke sans til å lese trafikkbildet i det heletatt, jo skal innrømme det, gjorde heller ikke det selv før jeg kjørte opp til bil. Hvor mange ganger har dere sittet med hjerte i halsen etter å ha brutt vikeplikt (igjen)? Hvor mange ganger har dere måttet bråbremse bak biler som stopper i kryss? Hvor mange ganger har dere oversett en fotgjenger? Høres kjent ut? Heller ikke billister er så gode på dette, men jevnt over så har billistene bedre kontroll en en stakkar på moped. I dag takker jeg meg selv for at jeg hadde en moped som kjørte max 60km/h de dagene jeg ønsket meg fort hjem til mammas nystekte kjøttkaker. Selv ser jeg mopedister som gjør idiotiske ting hver dag, bryter vikeplikten, tuter, blinker og herjer bak meg når jeg må bråbremse for f.eks. en katt, kjører på bakhjul igjennom torget (der det er uversiktelige kryss, barn, dyr osv.), kjører to stykk på mopeden på isen der den bakerste ikke har hjelm. Bare en tankevekker. Edit: Er enig i at mopeder i dag er bygd for å gå fortere enn de gjør i Norge. Min moped kom f.eks i to utgaver med samme ramme, bremser, dekk osv. 50ccm og 125ccm. Men er mopedisten bygd for det? Ja opplæringen har blitt bedre, men er den på høyde med A1? Neppe, hvorfor? For å gi ungdommene en sjans til å få komme ut og rundt i trafikken selv om de ikke har så sinnsykt med penger. Endret 17. januar 2007 av BeFs Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Du har fått meg i tvil BeFs, komer nok til å kjøre uten trim med det første og så kansje ta ut plombene, er i tvil med effektanlegg. Men har du sitt på selve sykkelen da BeFs? Hva synes du? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Selve sykkelen er veldig fin, er litt synd at det er en stakkars 50ccm motor på den. Gul er en veldig fin farge til den sykelen der. Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Men er forsikringa ugyldig viss man fikser noe som helst på sykkelen? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Forsikringen er ugyldig så lenge du forandrer på den så den ikke er godkjent stand. Blinklys som ikke fungerer, bremselys som er knust osv. er nok til at forsikringen ikke er gyldig lengere. Sjekk med forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Selgeren var usikker på om han hadde alt av manualer til sykkelen. Er dette mulig å få tak i andre plasser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå