Kjell Fisk Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei! Tenkte eg skulle kjøpe meg moped nå da eg snart skal starte på mopedlappen. Har sitt på eit par og komt frem til denne: http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1241668 Det er fordi eg likte både utseende og den er ikkje så altfor langt vekke å hente. Men det eg lurer på er da følgende: Gjør eg eit godt kjøp,Hva tanker dere har om selve sykkelen,merket og slikt og eit lite spørsmål til. Hva skjer viss politiet tar deg uten blomberinga på mopeden? Håper dere tar dere tid til å svare! Første posten min i denne delen av forumet! Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Sykkelen er grei å kjøre osv Men det er et kjent problem at rammen på disse ruster ganske fort, muligens den han har lakkert Du kunne godt ha prutet litt på prisen også ;P Pass på at han har pusset ned lakk & rust før han lakkerte på ny, og så ville jeg prøvd å fått den for rundt 14.000 kr, den er jo tross alt 4 år gammel nå Det med plomberingen, blir du tatt får du bot på 4200 kr + avskiltning... Men blir du stoppa av politiet & biltilsynet så har de somregel ikke tralla med seg til å måle fart, så viss de mistenker noe så sender de deg på visning en ukes tid etterpå, og da er det bare å blombere den så den går 45 km/t og du slepper fint unna Edit: Du kan også få deg en turtallsperre "politiknapp" , som kutter på turtallet ... Endret 11. januar 2007 av Bartman2k Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Rieju er et bra merke og RS2 er en bra moped. Mopeden har AM6 motor som brukes på de fleste mopeder nå for tiden. Motoren har rundt 8,5 hk uplombert. Når mopden er plombert yter den ca 2,5 hk. Dette er en bra moped som du ganske sikkert kommer til å bli fornøyd med. Men jeg ser at du er bømling.. Da har du nok ikke så mye å tape på å ta plomberingen. Der borte er det jo aldri purk. Edit: Jeg har nemlig Rieju RR selv og vi snakker kvalitet. Mvh Erling Endret 11. januar 2007 av ekwathne Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Legger ikkje polisen merke til at du har eu turtallssperre då? Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 De legger nok ikke merke til det nei, jeg har blitt stoppa med frieksos på moppa da uten at de marka noe :!: Du kan jo kjøpe en trådløs turtallsperre, da har du en kontroll i lomma du kan aktivere den med ;P Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Hvor får man tak i turtallsperre? Hva er frieksos btw? Hadde vert kos med noen linker til sider som hadde kunnet vært nyttige! Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 www.mc-deler.no www.speedoptions.no www.crash.no Finner turtallsperre på sidene nevnt over Frieksos er når du foreks. har hull i potta, og eksosen går ut der.. Lyden blir veeeldig kvass og høy. Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Får man det når man tar ut plomberingane eller? Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Får ikke frieksos nei. Men lyden blir annerledes Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Så lenge man kjører pent blir man som regel ikke tatt. Bartman2k, mistet ikke du lappen? Mener å ha lest det på mp. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 ekwathne , jo ... mista lappen en gang Men har hatt den lenge nå Men den mista jeg kun fordi jeg var dom og uerfaren med purken :!: Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Fortell hva du gjorde da! Så slipper eg å gjøre samme feilen^^ Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Bartman2k, det står i profilen din at du er født i 1990. Du kan ikke ha hatt mopedførerbeviset så lenge da? Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hehe, jeg mista lappen etter 2 uker Joda, var ute å kjørte med trim.. Så skulle jeg hjem, og kjører som faen og når jeg kommer til en nedoverbakke så står det 2 politibiler der og masse politifolk. Han ene stiller seg i veien og vinker meg inn, jeg legger meg bak og bretter opp skiltet og gir gass... Så springer alle politi folka til bilene og kjører etter meg, jeg svinger inn mot en skogsvei siden det er en bom der.. Men, seff.. Jeg har jo ikke noe flaks, så bommen står åpen den ! Så jeg bare kjører på med et helvettes adrealin-kick , så står pickupen til en lokal bonde i veien, han hopper ut med døra åpen og sperrer veien for meg.. Prøver alikevell å komme meg unna, men så dytter han meg av og jeg tryner som faen :S Så blir jeg stormet av 4 politimenn som var ganske hardhente med meg og la meg i jern.. Grunnen til jeg ble dytta av sykkelen og ble lagt i jern var at de mistenkte meg for å ha kjørt over en liten unge, som faktisk er naboen min :S Dette visste jeg ingenting om, da hadde jeg aldri kjørt fra dem Så, fikk lappen rett etter jeg fyllte 16 år, hadde den 2 uker og mista den i 3 månder og bot på 7500 kr. Dette var en mild straff, pga. jeg trenger mopeden for å komme på skole og bor langt unna alt, da fikk jeg ikke bot for trim og skulle egentlig hatt lenger utsettelse. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hadde blitt billigere om du hadde blitt tatt for trim, kjøreutsettelse hadde du heller ikke fått. Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Jaja, det hørtes veldig gøy ut men kan tenke straffen ikkje var verdt det. Så viss politiet vinker meg inn så anbefaler dere å stoppe eller prøve å kjøre? Var å såg på mopeden idag, trur plomebene er utav og den har ei trimpotte. Har også ein slik knapp at man bare kan kjøre i 45-50km/t og den aktiverer man ved å dunke i siden:P Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Man bør stoppe hvis politiet vinker en inn. Med mindre man har 99% kjanse til å unslippe ved å kjøre fra dem. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Man bør generelt bestandig stoppe når man blir vinket inn av politiet. Man blir tatt før eller siden, det er bare snakk om tid. Og jeg ville heller ha tatt bot for trimming, enn å få straff for å ha rømt fra politiet. Lenke til kommentar
Kjell Fisk Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Tror eg kommer til å ta på originalpotta og bare ha utav plombene, emn viss politiet ser deg blir man ikkje sendt på visning eller noe en uke etter? Dem kan vell ikkje gi deg bot på stedet? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Tror eg kommer til å ta på originalpotta og bare ha utav plombene, emn viss politiet ser deg blir man ikkje sendt på visning eller noe en uke etter?Dem kan vell ikkje gi deg bot på stedet? 7724126[/snapback] Hvis de mistenker deg for trim kan de sende deg på visning hos biltilsynet hvor mopden blir testet. Da må den være orginal. Hvis du blir sendt på visning har du som regel god tid til å plombere mopden igjen. Om de kan gi deg bot på stedet er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå