Gå til innhold

Sony GPS-modul: GPS-CS1

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er flere enn FotoVideo som selger GPS-CS1? Tiden for antatt inndato er vel endret nesten hver dag i 2007.

GPS-CS1

Hadde vært morsomt å prøvd denne og geocoding. (Har annen GPS og PDA, men det holder ikke så lenge pga batterier.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det holder vel lenge nok til at du får prøvd? ;)

Når det står antatt ubekreftet dato på FotoVideo betyr det vel ingenting? Kunne like gjerne stått "ikke på lager".

Ring og spør, så tar de den kanskje inn.

7695627[/snapback]

Har selvfølgelig prøvd, men skal ut å reise snart og da funker ikke PDA/gps-løsningen så bra.

Stikker nedom FotoVideo i byen i steden jeg. Geocoding er interessant. Spesielt når man reiser en del og tar bilder mange forskjellige steder.

Lenke til kommentar

Enig i at det er irriterende kort brukstid på en PDA som kommuniserer pr BT med en GPS. Da får den ikke hvilt i det hele tatt.

Har nettopp bestilt et nytt 3000mAh-batteri til min, som erstatning/tillegg til det gamle på 900mAh, så da burde rekkevidden være noe lenger.

Du må poste erfaringene med Sony'en, hvis du prøver den!

Hvilke program bruker du for å linke bilder/logg, og evnt skrive GPS-data inn i EXIF?

Lenke til kommentar
Du må poste erfaringene med Sony'en, hvis du prøver den!

Hvilke program bruker du for å linke bilder/logg, og evnt skrive GPS-data inn i EXIF?

7713824[/snapback]

Har vært og bestilt GPS-CS1 i sentrum. Får håpe jeg får den før London-turen i slutten av januar. Skal poste erfaringer når jeg får den. Er flere andre som har postet erfaringer bl.a. denne

Til GeoCoding bruker jeg RoboGeo som jeg kjøpte lisens på. Link RoboGeo. 35 USD er jo ingen penger heller så.

Lenke til kommentar

Takk for tipset om RoboGeo.

Så at en del hadde problemer med å få fix på satelitter med CS1'en?

Hvis den funker som andre GPSer hjelper det veldig å la den ligge helt i ro når man slår den på. Ellers var det noe med at den måtte "henge", og ikke virket så bra hvis den lå ned? Det virker merkelig...

Lenke til kommentar

Hvis den funker som andre GPSer hjelper det veldig å la den ligge helt i ro når man slår den på. Ellers var det noe med at den måtte "henge", og ikke virket så bra hvis den lå ned? Det virker merkelig...

7732668[/snapback]

Nå har jeg endelig fått GPSen, men har ikke fått prøvd den skikkelig ut ennå. Håper jeg får tatt en tur rundt i Oslo snart for å se hvordan den virker, men den virkelige testen kommer først når jeg drar til London i slutten av måneden.

Skal gi en kort melding her når jeg har fått testet den ut.

Lenke til kommentar

7732668[/snapback]

Da har jeg fått tatt en enkel test av GPSen rundt i Oslo. Tok noen bilder på forskjellige steder i byen, mens GPSen stod på hele tiden.

Det stemmer nok at GPSen er treg med å finne fix. Kan ta 1-2 minutter noen steder. Slet spesielt ved Carl Berner selv om jeg la den ned et sted som beskrevet i brukermanualen. Ellers så funket ikke bruk med karabin-kroken som fulgte med for meg. GPSen ble dinglende, og da mistet den fix'en hele tiden.

Når det gjelder nøyaktighet så er den ok. (Såfremt min hjerne husker rett hvor jeg stod når jeg tok bildene.) Kart.. Hvis man f.eks. ser på bildene som er tatt i Kierschows gate har nok GPSen bommet litt. Begge markeringene burde stå ca. 1 cm nedover. Men jeg krever ikke så veldig nøyaktighet. Er bare greit at den ikke bommer med mye. Nå får jeg hvertfall et opphav til bildene jeg tar på ferie. Forresten så er google-kartet laget av RoboGeo.

Får se om jeg orker å skrive noe etter London i neste uke. Da skal den få prøvd seg skikkelig.

Endret av janao
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...