Gå til innhold

Har jeg bra nok maskinvare for 30"ern til dell?

trapp

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe Dell UltraSharp3007WFP, men er usikker på om jeg har god nok maskinvare for den massive oppløsningen (2560 x 1600).

Dell advarer også på siden sin om at jeg trenger et "DVI-D dual-link graphic card", jeg har 2 dvi utganger på grafikkkortet mitt, betyr det at jeg har det?

Spec på min maskin er:

AMD 64 DualCore 4400+ 2,21 GHz

2 GB RAM

GeForce 7800 gt 512GB

Bruker den for det meste til WoW og diverse desktop arbeid.

Vil dette fungere bra, eller bør jeg trappe ned til en 24" istedenfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To DVI-utganger på skjermkortet er ikke det samme som dual-link DVI. Her ser du de forskjellige (er vel den nest nederste eller nest øverste du må ha):

181px-DVI_Connector_Types.svg.png

Maskinvaren din ellers burde fikse biffen, men du kan naturligvis ikke spille så mange spill i den native oppløsningen.

Endret av Edorph
Lenke til kommentar

Jeg ville undersøkt på hjemmesiden til produsenten av skjermkortet ditt om det er dual link DVI på det kortet. (Jeg trodde dual link DVI var noe som kom med geforce 7900GT og 7600-seriene)

Jeg har spilt WOW på en 30" Dell med et geforce 7900GT og det gikk, vel, ikke glatt, men det gikk. Jeg vil anbefale lavere oppløsning (på spillet) for å få bedre flyt.

Lenke til kommentar

Selv om du har alle hullene på DVI kontakten, har du ikke nødvendigvis dual link støtte. Du kan ikke se om du har det eller ikke.

Du får si litt mer om hvilken modell det er og merke hvis du lurer.

Leste dette:

"Like all GeForce 7800 GT cards, the Verto is capable of running dual-link DVI."

her:

http://shopper.cnet.com/PNY_Verto_GeForce_...9-31474210.html

Så da går det nok.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe Dell UltraSharp3007WFP, men er usikker på om jeg har god nok maskinvare for den massive oppløsningen (2560 x 1600).

Dell advarer også på siden sin om at jeg trenger et "DVI-D dual-link graphic card", jeg har 2 dvi utganger på grafikkkortet mitt, betyr det at jeg har det?

Spec på min maskin er:

AMD 64 DualCore 4400+ 2,21 GHz

2 GB RAM

GeForce 7800 gt 512GB

Bruker den for det meste til WoW og diverse desktop arbeid.

Vil dette fungere bra, eller bør jeg trappe ned til en 24" istedenfor?

7694373[/snapback]

Du bør kanskje oppgradere til et skjermkort med minst 512 Mb minne. I tillegg må det ha god ytelse. (Hva med et X1950 XTX?)

Grunnen til dette er at så høye oppløsninger vil kreve veldig mye minne fra skjermkortet, til å få plass til alle teksturene

EDIT: Jeg mener også at skjermkortet ditt ikke har dual link DVI, og ser du har 512 Mb på skjermkortet, men det har nok ikke god nok ytelse til den oppløsningen.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Dell sin er ihvertfal meget god, men hvor fant du at det manglet Dual link?

"

The cards are also equipped with DVI and VGA jacks. Two analog monitors with d-Sub (VGA) interfaces can be connected via a special DVI-to-d-Sub adapter. Maximum resolutions and frequencies:

240 Hz Max Refresh Rate

2048 x 1536 x 32bit x85Hz Max - analog interface

2560 x 1600 / 1600 x 1200 @ 60Hz Max - digital interface

"

Den nederste linja der viser til at kortet støtter 2560*1600 over digital(DVI), som må bety dual link støtte.

Hentet fra denne testen:

http://www.digit-life.com/articles2/video/gain-1.html

Lenke til kommentar

På komplett sin side (som jeg linket til i posten over) sto det: "2 x DVI-I - 29-pin kombinert DVI ". Jeg regnet med at de ville reklamere med dual link om det var det.

Det kortet på siden du linket til hadde et litt annet navn, vet ikke om betyr noe da, men det kan jo være et oppdatert kort?

Har fått litt forskjellig tilbakemelding angående dual link her nå, så jeg er litt usikker.

Endret av trapp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...