Gå til innhold

C ble D og D ble E

palgle

Anbefalte innlegg

Hei!

Har forsket litt på forumet, men har ikke funnet noe eksakt svar, derfor dette innlegget.

Status: Ny maskin med ny harddisk og en gammel disk fra den gamle maskinen. Jeg har fått den gamle til å funke, dvs at den vises og filene er tilgjengelige.

Men: Jeg får ikke hentet Mine Dokumenter fra den gamle disken.

Jeg får heller ikke tak i den gamle e-posten.

Og: En del programmer savner DLL-filer. På det siste er det vel bare å innstallere på nytt, eller?

Og til slutt: Mange av disse programmene er jo "trent opp" til å lese fra gammel C.

Finnes det noen løsninger på dette?

Takker for svar!

PS. Om noe er uklart, så spør, så svarer jeg etter beste evne!

Endret av palgle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann... du må nok innstallere de programmer som ligger på den harddisken du har hentet fra den gamle maskinen din da som du sier ikek har noen tilknytning til den nye windows innstallasjonen som ligger på c:\ (i den nye harddisken) . Dette gjelder også mail da mailklienten leter på den nye harddisken og ikke den gamle. Dette kan løses ved at du importerer de mail (nevn da hvilket mailprogram du bruker) som ligger på dne gamle harddisken over på den nye.

Mine dokumenter ligger i mappen "Mine dokumenter" under d:\documents and settings (merk at dette er engelsk filnavn, dette blir da selvfølgelig en norsk variant hvis du har norsk windows.)

Lenke til kommentar
heisann... du må nok innstallere de programmer som ligger på den harddisken du har hentet fra den gamle maskinen din da som du sier ikek har noen tilknytning til den nye windows innstallasjonen som ligger på c:\ (i den nye harddisken) . Dette gjelder også mail da mailklienten leter på den nye harddisken og ikke den gamle. Dette kan løses ved at du importerer de mail (nevn da hvilket mailprogram du bruker) som ligger på dne gamle harddisken over på den nye.

Mine dokumenter ligger i mappen "Mine dokumenter" under d:\documents and settings (merk at dette er engelsk filnavn, dette blir da  selvfølgelig en norsk variant hvis du har norsk windows.)

7694324[/snapback]

Takk så langt.

Da må det en innstallasjonsrunde til.

Når det gjelder mine dokumenter finner jeg mappen, men får ikke tilgang.

Anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...