Gå til innhold

Skjermkort som klarer 4 monitorer á 1920x1200


Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen skjermkort som har 4 utganger og som klarer 1920x1200 på alle fire samtidig over en desktop med 7680x1200 oppløsning? Kortet må ha god 2D ytelse men gjerne også noe 3D ytelse.

 

Evt om det går an å kjøre to gode skjermkort (x1950 eller 8800gts e.l.) med SLI.

 

Har sett Matrox har noe, men er litt skeptisk til ytelse.

 

PC det skal stå i blir en quad core av noe slag xeon/core2 og brukes til noe kult ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker 2x nvidia 7800gtx kort. Når de ikke står i SLI modus fungerer alle utgangene uavhengig av hverandre. Har totalt 4 skjermenheter koblet på kortene, men bare en av de kjører i 1920x1200 nå. Det vil ikke være noe stort problem å kjøre 4x 1920x1200 på dette oppsettet.

 

Om du har et hovedkort med to pci-e spor for skjermkort, vil nok de fleste pci-e skjermkort med to skjermutganger klare jobben.

Lenke til kommentar
Hatt noen "ullne" øyeblikk med matrox og deres drivere. Men hvis det funker så er det greitt for meg. 

 

Er det dette som gjelder da?

7694263[/snapback]

det er det. de eneste driverproblemene jeg har hatt er med Linux men jeg regner du skal kjøre Windows på det skjermkortet...

7694292[/snapback]

Det er nok windows ja (2% sjanse for linux :)), men ser mer på kortet så er det PCI/PCI-X og støtter ikke PCIe. Er ikke det ganske vrangt?

edit: det støtter kun 1600x1200 pr skjerm så det er nok ute av bilde.

Endret av anatomicpants
Lenke til kommentar
I teorien skulle vel feks. et 8800GTX og 2 stk dualhead2go gi deg 4 skjermer.....:hmm: eller?

 

Men det står jo at ingangen på den nye der er analog, altså din analoge utgang på skjermkortet kan gi deg 2 digitale utganger. Så der dukker det jo opp et annet problem :hmm: eller??

7694474[/snapback]

Tror inngangen er analog fordi DVI ikke støtter dobbel oppløsning. Mulig jeg tar feil. Har brukt triplehead2go par ganger med hell, men da på mye lavere oppløsning. (3x1024x768)

Lenke til kommentar
Om du har et hovedkort med to pci-e spor for skjermkort, vil nok de fleste pci-e skjermkort med to skjermutganger klare jobben.

7694287[/snapback]

Jeg støtter denne. F.eks 2 stk. 7600GT eller noe slikt skal klare jobben helt greit. Og da kan du også velge passive kjøleløsninger.

7696195[/snapback]

Ok, takk for svar. Da kjøper jeg inn en SLI rigg for test.

Takk så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...