Gå til innhold

Gz-fil og ftpserver

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor dette egentlig skal ligge under, så endte opp her......

Jeg har en backup-fil som er .gz, den skal jeg overføre til websiden min via ftp-server. Men jeg kan vel ikke bare overføre .gz-fila¨til ftp-serveren og så ordner det seg selv? Ihvertfall vises ingenting på websiden da.

Må gz-filen pakkes ut, hvordan i såfall? Hvordan overfører jeg dette til ftp, må det være noe som heter index.html?

Endret av Roger72
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gz-filer må pakkes opp, ja. Se om du finner et passende verktøy på http://www.gzip.org/ eller http://www.7-zip.org/

Det er ingen forskjell på å overføre gz-filer eller andre filer med ftp. Eneste forskjellen er at nettlesere bare kan laste ned gz-filer, mens html-filer kan vises i nettleseren (husk at filene også må ha korrekte rettigheter). Hvis en mappe tilgjengelig fra nett inneholder en index.html-side vil nettleseren automatisk vise denne hvis ikke en annen side er angitt.

Endret av balletryne
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal laste ned på gzip.com, det var så mye forskjellig der. Helt nytt for meg dette.

Tidligere har jeg overført alt til ftp, og så blir det visende på websiden, hvis jeg pakker ut gz-fila, og overføre de mappene jeg finner der, så vises de automatisk? Så lenge jeg legger de i www-katalogen (fikk beskjed om at det skulle ligge der)

Lenke til kommentar

Ja nå klarte jeg å pakke den ut, og holder nå på å overføre filen til ftp.

Problemet er kanskje at jeg bestilte webhotell eller størrelsen på den komprimerte fila, og nå har jeg kanskje for lite webhotell, så da må jeg ringe og oppdatere i morgen.

Lenke til kommentar
Prøver nå å laste opp filene mine i Smartftp, men får ikke åpnet hverken .gz eller .07 filer

Noen som kan hjelpe

.gz er linux/unix-formatet gzip eller GNU zip. Jeg har ikke vært borti windows-kompatible zippe-programmer som ikke greier å lese dette formatet. Forsøk med Winrar:

WinRAR 3.62

.07-filer kjenner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...