black_sheep Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har blitt frista til å søke på Høgskolen i Vestfold for å ta bachelor i nautikk. Generell studiekompetanse får jeg nå til sommern. Men problemet er at 2mx og 2fy er nødvendige fag. Som jeg selvfølgelig ikke valgte på vgs. Skolene som tilbyr nautikkutdannelsen har sommerkurs som går over juni og juli hvor man tar 2mx og 2fy. Det er jo et meget bra tilbud, syntes nå jeg. Men må man ta disse to fagene der for å komme inn, eller er det andre plasser man kan ta opp disse to fagene. Finnes det kveldskurs eller lignende? Og, hvordan er 2FY? Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Dette har jeg tenkt til selv. Siden det meste jeg interesserer meg for av videre utdanning har dette som minstekrav. Og jeg mener ganske bastant at det finnes gode muligheter for å ta dette som kveldskurs, men i.o.m at dette som oftest er undervist av en privatist kan det ofte bli dyrere, dersom man ikke gjør det gjennom en skoleordning. Sommerkurs er å anbefale, da det ikke vil koste så mye. Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Dette er to veldig vanlige fag som mange må ta opp igjen når de forfølger høyere utdannelse, så jeg kan ikke tenke meg at det skal være vanskelig å finne tilbud om slikt. Tipper det er en del plasser som har kveldskurs med slikt. (Om ikke annet, kan du ta det igjennom www.nki.no eller lignende nettsteder). Når det gjelder 2fy som fag, så synest jeg ikke det var allt for vanskelig. 3fy var mye hardere for så vidt. Om trendt som 2mx vs 3mx. Det blir mye oppgaveløsning på deg hvis du skal lære deg det. Det må det bli, og du må lære deg en del ressonering for å sette inn i formler, forklare hvordan du setter det inn i en ny formel for så å regne ut det som du skal ha osv. VELDIG annerledes enn for eksempel 1mx eller matte på ungdomskolen. Men det synest jeg bare at er positivt. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Hvis du skal ta 2MX og 2FY er oppmeldingsfrist 15. januar, så skynd deg hvis du skal ha eksamen til våren. Hvis du ikke skal bli ferdig med det til våren anbefales sommerkurset, ellers må du bruke et ekstra år på to lusne fag. Det er surt AOF og Sonans er to eksempler på hvor du kan følge kveldsundervisning, dog koster det litt. 2FY er ikke stort verre enn GK Naturfag vil jeg påstå. Går jo litt videre, men er ikke vanskeligere. Veldig grunnleggende og greit. Endret 12. januar 2007 av Nostradamus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå