VikinGz Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Hei (fant ikke bedre sted og plassere denne) Jeg har fått enorm isblokk i kjøleskapet, nå skal den bort Men hvordan? Er det så enkelt som å plugge ut kjøleskapet og la det tine? Men dette tar egentlig veldig lang tid (må nesten ta seg fri noen dager på jobb og dra hjem til mor mens det av-iser....) Finns det andre metoder? (seriøse) Viss jeg lar det står åpent blir det nok også sykt vodt rundt kjøleskapet, for den har blitt stor... Bilde: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 10. januar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
H80 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Varm opp vann, ha i gryter og kar og sett inn i kjøleskapet. Tar 20-30 minutter, så løsner isen fra underlaget og du kan ta ut bitene. Kan være smart å bruke et stort badehåndkle for å samle opp vannet. 1 Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 hva med en hårføne? xD nei... kanskje det ikke hadde vært så dumt å fylle gryter og sånt med varmt vann.. hadde en sånn lignende "klump" i kjøleskapet her hjemme for flere år siden, jeg husker at pappa bare plugget ut ledningen og lot det renne av.. er nok flere måter du kan gjøre det på Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 det mest vanlige er å koke opp vann, sette kjelene inn i fryseren og lukke igjen døren. dampen fra det varme vannet vil da gjøre susen. Har du flere hyller i fryseren er det raskest om du har en kjele per hylle. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 det mest vanlige er å koke opp vann, sette kjelene inn i fryseren og lukke igjen døren. dampen fra det varme vannet vil da gjøre susen. Har du flere hyller i fryseren er det raskest om du har en kjele per hylle. 7694187[/snapback] når dette da smelter og du kan ta ut biter så vill det være svært mye fukt i kjøleskapet og det vill begynne å rime med en gang, virker ikke som det smarteste. Men kan sikkert gjøre et og la det stå åpen en døgn etter eller over natta eller noe slikt. så det får lufta ut all vanndampen sånn at det blir bra igjen Skulle gjærne brukt hårføner men da må man nesten skaffe seg ei dame med en slik en Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 når dette da smelter og du kan ta ut biter så vill det være svært mye fukt i kjøleskapet og det vill begynne å rime med en gang, virker ikke som det smarteste. det er slik alle jeg vet om gjør det så det er en godt utprøvd metode. men tross alt - valget er ditt Lenke til kommentar
H80 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ser ikke helt hvordan man skal kunne smelte isen uten at det blir til vann? Uansett metode er det jo smart å tørke opp vannet som dannes når isen smelter. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ser ikke helt hvordan man skal kunne smelte isen uten at det blir til vann? Uansett metode er det jo smart å tørke opp vannet som dannes når isen smelter. 7694950[/snapback] er ikke det ganske innlysende at en må tørke bort den isen som smelter til vann? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 på nyere kjøleskap kan det være egen avrenningskanal for avising i bunn =). Jeg brukte hårføner sist og det gikk kjapt, men pass på at det ikke blir for varmt det er en fryser og den er vel ikke laget for å tåle varme Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Ser ikke helt hvordan man skal kunne smelte isen uten at det blir til vann? Uansett metode er det jo smart å tørke opp vannet som dannes når isen smelter. 7694950[/snapback] er ikke det ganske innlysende at en må tørke bort den isen som smelter til vann? 7695472[/snapback] Jeg skrev feil så jeg nå Var litt trøtt i går kveld... Mente det at det blir svært fuktig i kjøleskapet når man bruker damp.... Men jeg var egentlig ute etter en metode som ikke tok så lang tid... Samt at jeg ikke har så mye jeg får plass til inne i det. Som f.eks så er kasserollene med litt størrelse på akuart for store og de andre er ekstremt små Lenke til kommentar
RIP Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Du skal sikkert hjem til mor, eller bort en helg. Er jo bare å skru det av og åpne døra Og når man kommer hjem igjen så er alt bra (så lenge du har noe til å fange vannet)! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Du skal sikkert hjem til mor, eller bort en helg. Er jo bare å skru det av og åpne døra Og når man kommer hjem igjen så er alt bra (så lenge du har noe til å fange vannet)! 7703449[/snapback] legg avispapir på gulvet forran fryseren/kjøleskapet og/eller på "gulvet" i kjøleskapet hvis du har en kombinert fryser og kjøleskap Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg vil tro at det vil smelte på en dag hvis du åpner kjøleskapsdøren. Jeg vil forresten anbefale deg å være der når du gjør det, slik at du får tørket opp vannet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Masse avispapir i bunn, med håndduker nederst. Så mye kokende vann du får plass til. La det stå en stund med døren igjen, ta ut kjelene, fyll på med nytt papir i alle hyllene og la det stå over helga. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg vil tro at det vil smelte på en dag hvis du åpner kjøleskapsdøren. Jeg vil forresten anbefale deg å være der når du gjør det, slik at du får tørket opp vannet. 7712025[/snapback] Med min metode (varmt vann i gryter, boller etc) er hele jobben gjort på en time, og man slipper å ødelegge maten i kjøleskapet. Det går fort nok til at maten ikke rekker å bli særlig varm før du setter den inn igjen. Bruk vannkoker og komfyr, varm opp så mye vann som mulig og fyll opp kjøleskap/fryseboks. Erstatt kjølnende vann (de "eldste" karene) etterhvert. Fjern isklumper, tørk opp vannet og sett inn maten igjen. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 takker for alle tips Tenker jeg tar en dag å skrur av kjøleskapet og tar og setter kar med kokende vann i, og er hjemme og ser om ting løsner og tørker opp og lar det stå noen timer å lufte seg slik at det er minst mulig fukt i kjøleskapet før jeg starter det. Tar vell også og vasker over hele med det samme. Må vell huske å sette ned gradern litt, regner med det kjøler mye bedre når jeg har tatt bort de flere kilo med is som ligger der Lenke til kommentar
RIP Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Et annet tips er om kjøleskapet er bygd inn i et skap, eller det er vansklig å komme til kontakten. Er å teipe fast "knappen i døra" så den tror at døra er igjen så ikke lyset står på og skru termostaten på off eller 0. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Et annet tips er om kjøleskapet er bygd inn i et skap, eller det er vansklig å komme til kontakten. Er å teipe fast "knappen i døra" så den tror at døra er igjen så ikke lyset står på og skru termostaten på off eller 0. 7736935[/snapback] jeg tar kontakten og tar det til helga... jeg får ikke dytta inn noe i fryser delen lengre... så den sjebne er kommet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå