Gå til innhold

Jenter modnes raskere enn gutter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tingen er vel det at jenter starter sin modningsprosess rent fysisk før gutter.. og at feminist/sosialist-orienterte lærere gjerne vil jevne ut "forskjellen" mellom gutter og jenter (gutter er jo fysisk sterkere, da MÅ jo jenter være mentalt/psykisk sterkere.. eller hva..?)

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det finnes like mange "dumme" tenåringsgutter som tenåringsjenter.

Jentene modnes nok tidligere, men da prøver de også å oppføre seg som voksne kvinner, og dette gjør at de bare blir enda mer idiotisk å være rundt, fordi da tror de at de er modnere psykisk. Det er ikke normalt for ei jente å oppføre seg voksen mens hun enda er et barn. Det balanserer seg ut mens årene går mener jeg.

Lenke til kommentar

I fare for og bli svartelistet hos det kvinnelige kjønn må jeg tilføre at kvinner også eldes fortere enn menn.

Hvem har ikke hørt kvinner si at deres menn aldri blir voksen, barnslige er vi og barnslige blir noen av oss selv om vi blir eldre.

Personlig er jeg glad for dette, ett ungt og friskt sinn kan være bra og ha når det kroppslige eldes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En del av hormonene som man utvikler i puberteten påvirker hjernen. Så denne modningen gjelder helt klart psyken. Ingen som har merket det selv?

Når det gjelder tråden forøvrig så ser jeg ikke hva som er greien bortsett fra at jenter kommer tidligere i pubertene enn gutter og at dette har innvirkning på hvordan man tenker. Om det er en fordel eller ikke blir uansett bare temporert; en gang blir man voksen, om man er gutt eller jente, og hvor moden man er blir da en individuell sak.

Jeg har aldri opplevd en slik vedtatt sannhet som trådstarter tar opp, men når det ordene sosialisme og feminisme kommer opp mistenker jeg at budskapet har blitt forvrengt et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Tror modningen er rent fysisk. Når det gjelder psyken så kommer det ann på tusen andre faktorer.

7698055[/snapback]

Jeg vet ingenting om saken, men jeg vil tro det kan stemme veldig bra.

Egentlig er jeg vel ikke helt enig i utsagnet, kommer veldig an på hva man legger i ordet modenhet + at her jeg bor er det fjortissjenter all over, vil ikke si at de er så veldig moden...verste er at de gjerne er mellom 15 og 20 år, absolutt ikke 14.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

I dette tilfellet så mener jeg at kroppen er mer moden for jenter og gutter i den samme alder 13-16 pluss minus.

Dem har kanskje en mer utviklet kropp i den alderen enn guttene og jeg la merke til det temmelig bra da jeg var i konfirmasjonen til niesen min her forleden. Stort sett så virket jentene mer modne med et mer bevisst ganglag og voksnere holdning, samt at kroppen dems virker langt nærmere utviklet enn guttenes.

Gutta så ut som noen pjuskete valper som noen hadde tred en dress over huet og virket stort sett veldig ynkelige i sammenligning.

Lenke til kommentar

Jenter kommer gjennomsnittlig i puberteten mellom 11-14 år og gutter 12-15 år.

Ynkelige i sammenligning? Det tar tid å bygge opp muskler. Det er heller ikke mange 18 åringe gutter som har så veldig "utviklet" kropp. Jenter trenger ikke å bygge muskler for å virke mer "voksne".

Lenke til kommentar

var ikke så veldig stor forskjell i størrelse på den tiden, men det fysiske var da iaff noe mer fremtredent hos jentene enn hos oss gutta.. :)

men men.. det har da heldigvis endret seg! ;)

jentene var som tidligere nevnt, litt sånn "voksne" av seg, noe som bare var irriterende.. og når man ser slike i dag, kan man jo rett og slett bli sint på f**nskapen.. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...