Bassmus Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Tittelen sier sitt egentlig. Når jeg kjøpte en Ipod Nano nå nylig, dukket det opp et lite problem jeg ikke helt så for meg. Jeg har mobilen min hengende i en mobilholder på beltet, ettersom jeg ikke vil ødelegge displayet eller kameradekselet ved å ha den i lomma. Jeg kjenner dermed ikke vibrasjonen fra telefonen. Og når mobilen ringer når jeg hører på musikk, vil den jo bare fortsette å ringe og ringe uten at jeg hører den. Har denne problemstillingen dukket opp hos noen andre? Hvordan i så fall har du løst den? Har tenkt på å prøve å få tak i en GSM-signal-sensor som enten kutter lyden på mp3-spilleren, eller som begynner å vibrere. Men har ikke funnet noe sånt verken i butikker eller i nettbutikker. Noen som har noen idéer? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hva med å få invisible shield på mobilen, og putte den i lomma? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Tittelen sier sitt egentlig. Når jeg kjøpte en Ipod Nano nå nylig, dukket det opp et lite problem jeg ikke helt så for meg. Jeg har mobilen min hengende i en mobilholder på beltet, ettersom jeg ikke vil ødelegge displayet eller kameradekselet ved å ha den i lomma. Jeg kjenner dermed ikke vibrasjonen fra telefonen. Og når mobilen ringer når jeg hører på musikk, vil den jo bare fortsette å ringe og ringe uten at jeg hører den. Har denne problemstillingen dukket opp hos noen andre? Hvordan i så fall har du løst den? Har tenkt på å prøve å få tak i en GSM-signal-sensor som enten kutter lyden på mp3-spilleren, eller som begynner å vibrere. Men har ikke funnet noe sånt verken i butikker eller i nettbutikker. Noen som har noen idéer? 7693744[/snapback] Clas Ohlson har slike. Som vibrerer, eller som lyser. KJøp en som lyser og et par bc547 transistorer, pluss en hann og hunnplugg så har du det du trenger til å lage en som kutter lyden. Lenke til kommentar
Bassmus Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Clas Ohlson har slike. Som vibrerer, eller som lyser. KJøp en som lyser og et par bc547 transistorer, pluss en hann og hunnplugg så har du det du trenger til å lage en som kutter lyden. 7694875[/snapback] Fant bare de som lyser. Har du en link til vibrerende? Har tenkt på å lage en sånn krets, ja, som enkelt og greit bare leder lydsignalet til "jord" når mobilen ringer. Men trenger noe til å detektere mobilsignalet først og fremst. Angående å evt. justere lydvolumet, undres jeg på om noen av pinnene på bunnkontakten kan brukes til det. Hvor stor er oddsen for å få ut skjemaene til Ipod Nano fra engineering hos Apple, tro? :!: Endret 11. januar 2007 av Bassmus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Clas Ohlson har slike. Som vibrerer, eller som lyser. KJøp en som lyser og et par bc547 transistorer, pluss en hann og hunnplugg så har du det du trenger til å lage en som kutter lyden. 7694875[/snapback] Fant bare de som lyser. Har du en link til vibrerende? Har tenkt på å lage en sånn krets, ja, som enkelt og greit bare leder lydsignalet til "jord" når mobilen ringer. Men trenger noe til å detektere mobilsignalet først og fremst. Angående å evt. justere lydvolumet, undres jeg på om noen av pinnene på bunnkontakten kan brukes til det. Hvor stor er oddsen for å få ut skjemaene til Ipod Nano fra engineering hos Apple, tro? :!: 7696810[/snapback] Hehe, nano sine pins burde være ganske enkle a finne pinout på *ett minutt senere* http://pinouts.ru/Devices/ipod_pinout.shtmlThere we go ^^ Ser ikke den vibrerende i katalogen til casern lenger, så den er cvel utgått Har en ny wired remote til ipod liggende, om du er interessert. Tenker at hvis du har litt loddeferdigheter så burde det være en enkel sak å lage en slik dings. Tenker i bane med å ta å koble til ledninger til pauseknappen på fjernkontrollen og så sette den sammen igjen, koble en transistor på den som ekstra knapp som da igjen styres av en slik blinketing. Eneste problemet er at om den da blinker mer enn én gang, vil den pause/starte/pause/starte konstant Samme vil jo skje om du bare kortlslutter lydkanalene da. Alternativet ville være å koble den til volumknappen på fjenrkontrollen, siden den er knappebasert så vil lyden gå mer og mer ned desto lenger det ringer. Lenke til kommentar
Bassmus Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Hehe, nano sine pins burde være ganske enkle a finne pinout på*ett minutt senere* http://pinouts.ru/Devices/ipod_pinout.shtmlThere we go ^^ Ser ikke den vibrerende i katalogen til casern lenger, så den er cvel utgått Har en ny wired remote til ipod liggende, om du er interessert. Tenker at hvis du har litt loddeferdigheter så burde det være en enkel sak å lage en slik dings. Tenker i bane med å ta å koble til ledninger til pauseknappen på fjernkontrollen og så sette den sammen igjen, koble en transistor på den som ekstra knapp som da igjen styres av en slik blinketing. Eneste problemet er at om den da blinker mer enn én gang, vil den pause/starte/pause/starte konstant Samme vil jo skje om du bare kortlslutter lydkanalene da. Alternativet ville være å koble den til volumknappen på fjenrkontrollen, siden den er knappebasert så vil lyden gå mer og mer ned desto lenger det ringer. 7697896[/snapback] Er den wired remote-saken du nevnte en kjøpt sak, eller har du laget den selv? Så litt på pinneutlegget på Ipoden. Ser ut til at alle kommandoer om volum, play/pause, neste/forrige spor etc. er digitale. Antar at de går på RX- og TX-pinnene (pinne 12 og 13). I så fall burde det jo være en smal sak å lage en krets med en mikrokontroller som sender ut det riktige signalet. Må bare finne ut av hva kommandoen er først. I så fall burde jo de blinke-mobilsensorene fungere. Kobler den på en A/D-inngang på mikrokontrolleren, som med jevne mellomrom poller inngangen. Evt. hvis signalet over lysdiodene er nok til å vekke mikrokontrolleren opp av dvale, for å spare strøm. Hmm... Må tenke litt mer på dette her... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hehe, nano sine pins burde være ganske enkle a finne pinout på*ett minutt senere* http://pinouts.ru/Devices/ipod_pinout.shtmlThere we go ^^ Ser ikke den vibrerende i katalogen til casern lenger, så den er cvel utgått Har en ny wired remote til ipod liggende, om du er interessert. Tenker at hvis du har litt loddeferdigheter så burde det være en enkel sak å lage en slik dings. Tenker i bane med å ta å koble til ledninger til pauseknappen på fjernkontrollen og så sette den sammen igjen, koble en transistor på den som ekstra knapp som da igjen styres av en slik blinketing. Eneste problemet er at om den da blinker mer enn én gang, vil den pause/starte/pause/starte konstant Samme vil jo skje om du bare kortlslutter lydkanalene da. Alternativet ville være å koble den til volumknappen på fjenrkontrollen, siden den er knappebasert så vil lyden gå mer og mer ned desto lenger det ringer. 7697896[/snapback] Er den wired remote-saken du nevnte en kjøpt sak, eller har du laget den selv? Så litt på pinneutlegget på Ipoden. Ser ut til at alle kommandoer om volum, play/pause, neste/forrige spor etc. er digitale. Antar at de går på RX- og TX-pinnene (pinne 12 og 13). I så fall burde det jo være en smal sak å lage en krets med en mikrokontroller som sender ut det riktige signalet. Må bare finne ut av hva kommandoen er først. I så fall burde jo de blinke-mobilsensorene fungere. Kobler den på en A/D-inngang på mikrokontrolleren, som med jevne mellomrom poller inngangen. Evt. hvis signalet over lysdiodene er nok til å vekke mikrokontrolleren opp av dvale, for å spare strøm. Hmm... Må tenke litt mer på dette her... 7698175[/snapback] Den er kjøpt, kjøpte før jul en gang fra utlandet siden jeg fant billig, har ikke ipod selv så tenkte å selge på QXl, men har blitt så lei servicen deres i det siste at jeg ikke gidder stort mer av dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå