paperclip Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg sitter her med en Dell Inspiron 6400 og en ASUS WL-500G Deluxe router. PCen har ”Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller” og ”Intel® PRO/Wireless 3945ABG”. Routeren fungerer nesten knirkefritt med to andre PCer i huset, men har alltid vært ustabil med min PC, slik at jeg må gjennomføre en finurlig prosedyre med diverse omkobling og reparering av koblinger omtrent daglig. Router nekter plutselig å kommunisere med PC (får ikke IP), eller så er det PC som ikke vil kommunisere med router, hva vet jeg. I det siste har alt blitt verre, og jeg får ingen kontakt med router. Har prøvd å resette, reparere og restarte i lange baner, men no luck. Problemet er det samme enten jeg bruker trådfast eller trådløst nett, så det kan virke som om nettverkskortene er uskyldige. Router har siste offisielle fw og PC har nyeste BIOS og drivere fra Dell. Derfor må jeg koble direkte til modemet. MEN hver gang jeg drar ut nettverkskabelen mellom PC og modem, fryser PCen totalt, og jeg må bruke power-knappen for å restarte. Er dette en sak for Dell service? Må kanskje hovedkortet byttes? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Prøv dette først: http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-006205.htm EDIT: Beklager, det var et elendig råd da det bare gjelder trådløst... Hadde jeg hatt dine problemer ville jeg prøvd å legge inn winsockfix og windows på nytt om ikke winsockfix hjalp. Endret 10. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
paperclip Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Takk for tipset, men winsockfix virket nok ikke. En reinstallasjon trengs uansett, så får vi se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå