Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD med 0x00000050 ved XP-oppstart.

Anbefalte innlegg

Det virker som om PCen min plutselig bestemte seg for å ta kvelden nå nettopp. Under en omgang CivIV krasjet spillet med en BSOD med en melding om Page_fault_in_nonpaged_area (og koden 0x00000050...). Etter dette kom jeg ikke lenger inn i Windows, med en gang desktopen var loadet ferdig kom samme feilmelding hver gang.

Jeg har forsøkt å reparere Windows-innstallasjonen, men kommer blåskjerm da og, rett etter at Windows har kopiert filene til HD, men da med feilmelding 0x0000008E. Får altså ikke reparert Windows.

Etter litt googling virker det som om disse feilmeldingene indikerer at noe er galt med minnet mitt. Det eneste jeg er usikker på er om det er minnebrikkene eller minneslottene på HK som er gått fløyten - for når jeg har en minnebrikke i slot 2 eller 4 krasjer maskina under BIOS oppstart (med dertil hørende ulyd fra HK), mens med slot 1 eller 3 kommer jeg videre (mens det altså da krasjer under reparasjon av windows) - har prøvd begge minnebrikkene i alle slotsene.

Er det mest sannsynlig at begge minnebrikkene har tatt kvelden, eller at alle slotsene i HK er herpa (i varierende grad, siden jeg komme lengre med slot 1 og 3 - men ikke i mål)? Eller er det umulig å si uten å teste i annet utstyr (noe jeg ikke har mulighet til...kjenner ingen med lignende HK.. :(

Har ikke lyst til å investere i nye minnebrikker om det er HK som har tatt kvelden, og nytt HK kan bli vanskelig å oppdrive mistenker jeg...

Håper noen har noen gode råd som kan hjelpe meg! :cry:

Min maskin:

HK: Abit uguru KT800 S939.

CPU: AMD A64 3000+

Ram: 2x512 corsair Value Select.

Video: MSI 6800GT (AGP).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg formattert XP - og merkelig nok ser det ut til at det fungerer (foreløpig etter 20 min bruk). Enda merkeligere er det at jeg har minnebrikkene i slot 1 og 2 - noe som før formatteringen gav feil i HK under BIOS-oppstart.

Men enn så lenge fungerer det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...