Gå til innhold

Ingen farge på TV-Ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et liknende problem en gang for en stund siden. Husker ikke i detalj hva jeg gjorde, men i mitt tilfelle tror jeg det var supervideokabelen som var problemet. Jeg mener jeg løste problemet ved å ikke skaffe en overgang fra supervideokabel til sånn gul plugg som likner på audioplugger (aner ikke hva den heter), og koble lyden til med minijack til stereokabler. Jeg hadde en gammel tv med kun scartinngang, og koblet stereokablene og den gule til en sånn scart-overgang.

 

Kan godt hende det er bedre løsninger, men det funka for meg. :)

Lenke til kommentar

Eller så bare setter du opp riktig. Har du PAL tv, så må det settes til PAL B eller G og bruker du svideo til scart må den stå på composite video out.

 

Slitt med det lenge og fikk det til i (går) kveld sånn ca rundt 23.. Deiling å få det over på tv, selv om det ikke er helt bra bilde. Blir nok til at jeg kjøper DVI kabel ja.

 

edit: vet det ikke er helt logisk men det funker i alle fall.....

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Det kunne godt ha vært kabelen, men jeg prøvde den på TV-kortet mitt. Da fant jeg ut noe. Når jeg stilte TV-inn singnalet over til NTSC-M fungerte det topp. Tilbake til PAL-B, ingen farge. Jeg prøver å kjøre GeexBox på maskinen, og trodde dette var problemet. Men nå sitter jeg i Windows med samme problem enda.

Etter å ha innstalert siste skjermkort drivere og TV Tools fungerer det enda ikke. Når jeg velger å aktivere TVèn blir bare skjermen helt svart, og maskinen svarer ikke. Noen som vet hva det kan være? På tide å gi opp prosjektet..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...