Gå til innhold

Hands On: Lair For PS3


lektroluv

Anbefalte innlegg

http://kotaku.com/gaming/lair/hands-on-lai...-ps3-227185.php

 

So when given another chance at CES to try out the dragon-flying PS3 exclusive I jumped on it. Unfortunately, my latest impressions were underwhelming. From an artistic standpoint, the game looks fabulous. You are given huge areas within which to fly, with typically no HUD whatsoever obscuring the screen.

 

The game starts to lose its luster is in a number of places. The framerate is just not up to par. During the training missions and the initial fly through, it held up at an decent level. But during dragon-to-dragon battles and the scorching and clawing of thousands of troops while on foot, it sank to rates that I'd consider bordering on unplayable.

 

I suspected that the Lair demo may have been an older version of the game (possibly from TGS), but a Sony rep confirmed the game was a "refined" build and that it's still expected to ship in the spring.

 

 

Husker Lair folka skrøyt PS3 opp i skyene pga kraften og grafikken, så vi får nesten regne med at de greier å fikse dette.

 

Ellers blir det skuff... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker Lair folka skrøyt PS3 opp i skyene pga kraften og grafikken, så vi får nesten regne med at de greier å fikse dette.

 

Ellers blir det skuff...  :roll:

7693396[/snapback]

Factor 5 har alltid slitt med å hodle frame-raten oppe. Men de ga ut noen av de definitivt peneste og teknisk mest gjennomførte spillene forrige generasjon, uten å jobbe på det kraftigste hardwaret.

 

Gleder meg til Lair uansett, jeg. Liker drager, synes Star Wars er kjedelig, men digget Factor 5 sine Star Wars spill til GC uansett, så jeg kommer nok til å elske Lair.

 

Ikke nok til å kjøpe en Ps3 før prisen faller, men likevel.

Lenke til kommentar
http://kotaku.com/gaming/lair/hands-on-lai...-ps3-227185.php

 

So when given another chance at CES to try out the dragon-flying PS3 exclusive I jumped on it. Unfortunately, my latest impressions were underwhelming. From an artistic standpoint, the game looks fabulous. You are given huge areas within which to fly, with typically no HUD whatsoever obscuring the screen.

 

The game starts to lose its luster is in a number of places. The framerate is just not up to par. During the training missions and the initial fly through, it held up at an decent level. But during dragon-to-dragon battles and the scorching and clawing of thousands of troops while on foot, it sank to rates that I'd consider bordering on unplayable.

 

I suspected that the Lair demo may have been an older version of the game (possibly from TGS), but a Sony rep confirmed the game was a "refined" build and that it's still expected to ship in the spring.

 

 

Husker Lair folka skrøyt PS3 opp i skyene pga kraften og grafikken, så vi får nesten regne med at de greier å fikse dette.

 

Ellers blir det skuff... :roll:

7693396[/snapback]

Det er litt typisk av Kotaku å skrive Hands-On som dette, det de er ute etter er å bli forum-ammo i fanboy krigen. Dette har de drevet med lenge og jeg gidder lenger ikke å lese dem. Framerate er som regel noe av det som blir fikset opp i "finpussen" på spillet før det lanseres så en TGS eller CES demo er ikke så representativt av det ferdige produktet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
men dere burde vente litt med å være så kritiske, det er _mange_ spill som har hatt framerate problemer som har fått fikset det frem til release.

7695215[/snapback]

Samt være obs på at det er mange spill med framerate-problemer som bare utnytter hardware elendig. Denne tråden blir det fanboykrig av snart.

Lenke til kommentar
Er spent på å se hvordan SIXAXIS funker i egne hender. De videoene jeg har sett hittil har ikke vært så imponerende. Folka som spiller ser ut til å ha dårlig kontroll over karakteren/kjøretøyet. Sett flere videoer der de kræsjer altfor ofte.

7698745[/snapback]

Det er bare å forvente med nye kontrollmetoder. Husker selv hvordan det var å prøve Super Mario 64 for første gang. Tror ikke det var en eneste vegg jeg ikke fikk Mario til å kræsje i! :lol:

Lenke til kommentar
Og han Sony fyren på CES konferansen sa at Lair og Motorstorm begge kjører 60fps i 1080p.  :roll:

 

Jommen sa jeg smør. Motorstorm er 30fps og 720p. Og etter alt å dømme er ikke frameraten 30 engang i dette spillet.

7695185[/snapback]

 

Lair er helt riktig. Motorstorm er jeg temmelig sikker på ikke har vært en del av 1080p hypen, men du kan jo få lov til å bevise det, du som kommer med påstanden.. :)

Lenke til kommentar
Lair er helt riktig. Motorstorm er jeg temmelig sikker på ikke har vært en del av 1080p hypen, men du kan jo få lov til å bevise det, du som kommer med påstanden..  :)

 

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3156337

7698983[/snapback]

 

Ahhh feilutalelsen fra CES i går.. Så flott at du fant den.. :) Det ble feilaktig påstått av Sony representanter at Motorstorm skulle være 1080p og 60fps. Det du linker til beskriver dette og sier at Sonys SCEA har avvist dette etterpå.

 

Motorstorm har ikke vært markedsført eller blitt indikert som en 1080p tittel tidligere såvidt det jeg kan erindre. Kan godt være at det har blitt spekulert i det, selv om jeg ikke erindrer det på noen som helst måte..

 

:)

Lenke til kommentar

Mulig det spekulert i det når den prerendrede videon dukket opp på E3, men jeg har ikke hørt det fra offisielt hold før i går.

 

Når det gjelder framerate i et uferdig produkt er vel ikke akkurat det noe dramatisk. Jeg opplevde litt variabel framerate i R6: Vegas demoen til 360, men i fullversjonen går det silkemykt. Demoer, testversjoner, betaversjoner eller hva man nå vil kalle det er ikke alltid en fasit på hvordan frameraten blir til slutt.

Lenke til kommentar
Ahhh feilutalelsen fra CES i går.. Så flott at du fant den..  :)  Det ble feilaktig påstått av Sony representanter at Motorstorm skulle være 1080p og 60fps. Det du linker til beskriver dette og sier at Sonys SCEA  har avvist dette etterpå.

 

Motorstorm har ikke vært markedsført eller blitt indikert som en 1080p tittel tidligere såvidt det jeg kan erindre. Kan godt være at det har blitt spekulert i det, selv om jeg ikke erindrer det på noen som helst måte..

 

:)

 

 

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2007/1/11/6584

Lenke til kommentar
Lair er helt riktig. Motorstorm er jeg temmelig sikker på ikke har vært en del av 1080p hypen, men du kan jo få lov til å bevise det, du som kommer med påstanden..  :)

 

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3156337

7698983[/snapback]

 

Ahhh feilutalelsen fra CES i går.. Så flott at du fant den.. :) Det ble feilaktig påstått av Sony representanter at Motorstorm skulle være 1080p og 60fps. Det du linker til beskriver dette og sier at Sonys SCEA har avvist dette etterpå.

 

Motorstorm har ikke vært markedsført eller blitt indikert som en 1080p tittel tidligere såvidt det jeg kan erindre. Kan godt være at det har blitt spekulert i det, selv om jeg ikke erindrer det på noen som helst måte..

 

:)

7699841[/snapback]

 

Ble også påstått i diverse blader som Edge osv at Sony hadde bekreftet Motorstorm som et av spillene som skulle være i 1080P. Derimot stod det etterpå i samme bladet at utviklerne sa det var i 720p. Tror nok Sony og utviklerene har hatt litt dårlig kommunikasjon angåendes dette.

 

Lair har jeg allerede prøvt og det var egentlig ikke så utrolig bra. Grei grafikk men utrloig kjedelig. Men veldig typisk Factor 5 spill følte jeg.

Lenke til kommentar

Huff....så Sony sin presentasjon på CES 2007 nettopp, synes det blir litt flaut. Tror de virkelig at slike påstander som :

 

"Sony is the only company bringing the full HD experience to consumers with the PS3"

"the PS3 is the only system to feature the highest definition output possible"

"Lair and Motorstorm running at 1080p at 60 fps"

 

Tror de virkelig at folk ikke finner ut at de snakker svada?

 

Link til video, trykk på CES 2007: Sony PS3 Keynote

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...